Moziba megyünk

Újabb közös program az olvasóknak! Izgalmas koreai filmet vetítenek a Titanic Fesztiválon az örökbefogadásról, ezt nekünk találták ki! Utána pizzázunk.

HELYEDBE LÉP

In Her Place
kanadai-dél-koreai dráma, 115 perc, 2014
koreai nyelven, angol felirattal és magyar hangalámondással
Uránia Filmszínház (Bp. VIII. Rákóczi út 21.)
április 17. péntek 18:30
Rendező: Albert Shin

Szereplők: Yoon Da Kyung, Ahn Ji Hye, Kil Hae Yeon, Kim Sung Cheol, Kim Chang Hwan, Kim Kyung Ik

Tehetős városi nő érkezik egy elhagyott dél-koreai farmra: egy teherbe esett tizenéves lány és anyja megállapodott vele, hogy titokban örökbe fogadhatja a lány megszületendő gyermekét. Ahogyan a terhesség előrehaladtával felveszik a közös élet új ritmusát, az üzleti megállapodás lassanként más fénytörésbe kerül. A nő és a lány anyja is eltökélt, hogy a megegyezés szerint járjanak el, azonban a gyermek apjának felbukkanása nem várt bonyodalmat okoz. A gyermekvállalásra és a család továbbvitelére irányuló hatalmas társadalmi nyomás miatt a titkos örökbefogadások gyakorlata máig nem veszett ki Koreában. A rendező: „A Helyedbe lépben azt akartam elérni, hogy minden karakter nézőpontja azonos súllyal legyen jelen. Senkinek sincs igaza, és senki nem téved; a szereplők egyszerű emberek, akik második esélyre várnak. De a tettek, akár a való életben, nem maradnak következmények nélkül.”

Trailer itt, amiből képet alkothatunk a film hangulatáról.

Találkozzunk negyed 7-kor a mozi előcsarnokában. Jegyet ki-ki maga vegyen, online is lehet. Én már vettem, a 11. sorba.

Utána (fél 9 tájban) beülünk a szomszéd Randevú Pizzeriába, ahova múltkor, lesz nagy bemutatkozás és beszélgetés. Aki nem ér oda a filmre, jöhet csak ide is. Mindenkit várok szeretettel. Jelentkezzetek azért mailben.

Egy korábbi cikk a koreai gyakorlatról: https://orokbe.hu/2015/02/12/koreai-orokbefogadottak-amerikabol/

19 gondolat “Moziba megyünk” bejegyzéshez

  1. Raize 2015. április 10. / 19:16

    Jaj de jó, jelentkezünk is a mozizásra, meg a bemutatkozós after partyra is 🙂

    Kedvelés

  2. Manuela 2015. április 10. / 21:14

    Jelen! 🙂 Az After partyra biztos megyek, a mozira nem tuti. 🙂

    Kedvelés

  3. regina 2015. április 10. / 21:43

    Sziasztok!
    Megpróbálunk mi is eljutni a moziba és a pizzázásra is.

    Kedvelés

  4. cipilivni 2015. április 13. / 23:17

    ó, erről most lemaradunk… írtok róla majd pár sort?

    Kedvelés

  5. mandó72 2015. április 14. / 22:00

    Mi is megyünk moziba, és a beszélgetésre is.

    Kedvelés

  6. Sophie 2015. április 16. / 21:11

    Én is mennék, de jó lenne, ha ott nem egyedül kellene megvenni a jegyet, hanem vkikkel egymás mellé ülhetnénk… megoldást tud vki ajánlani?

    Kedvelés

    • Örökbe 2015. április 16. / 22:22

      Szia! Vedd meg online, én a 11. sor 7. széken fogok ülni, ülj mellém 🙂

      Kedvelés

  7. Örökbe 2015. április 17. / 23:53

    Ez keményebb lett a vártnál. Mindenkitől elnézést kérek.

    Kedvelés

    • háztartásbeli andrea 2015. április 18. / 19:56

      Tőlem nem kell, edzett vagyok, Kemény, mint maga az élet. Amúgy szerintem jó volt, érdemes figyelembe venni, hogy ázsiai filmről van szó, az európai, PLÁNE az amerikai filmhez szokottaknak furcsa lehet, balladisztikus, egyszerre harsány és lefojtott.

      Kedvelés

      • Örökbe 2015. április 18. / 19:59

        Amúgy 12-en voltunk, utána pizzáztunk, és nevetgéléssel próbáltuk ellensúlyozni a filmet, meg persze komoly témák is szóba kerültek.

        Én számítottam rá, hogy ez egy lassú, nem szájbarágós, nyomasztó légkörű, kis utalásokból építkező dráma lesz, ami a kiszolgáltatottságról szól, ez kábé így is lett, de a vége olyan brutálisra sikerült, amit nem éreztem fairnek a nézővel szemben. Spoilerezni nem akarok.

        Kedvelés

        • háztartásbeli andrea 2015. április 18. / 21:21

          Az a nem fair, hogy sehol sincs korhatárbesorolás, valószínűleg mert még nem került moziforgalomba, na, itt a rés a rendszeren. Bár igazából az sem igazít el, a magamfajtát semmiképp 😦

          Kedvelés

    • regina 2015. április 18. / 20:30

      Nos, ezt valóban nem néztem volna meg, ha tudom, hogy ez lesz belőle. Bár az anya utóéletét valaki elmagyarázhatná, mert valahogy az egész olyan érthetetlen. Mintha pont az élet továbbfolytatásával büntetné magát, vagy tévedek?

      Kedvelés

      • háztartásbeli andrea 2015. április 18. / 21:18

        Melyik anyáról beszélsz? A nagymamáról? Nem emlékszem különösebb utóéletre, ment és tette a dolgát, az egyezséget pedig betartotta. (Mondjuk a helyében nem mondtam volna le a babáról, bár biztos nehéz lett volna megmagyarázni a faluban, honnan szerzett hirtelen egy újszülöttet, de végülis a film arról szólt, hogy nincsenek azok az érzések, azok a kötődések, amik felülírhatnák a társadalmi nyomást és elvárásokat.)

        Kedvelés

        • Örökbe 2015. április 18. / 21:19

          Ugye az egész alkuba azért ment bele, hogy a pénzből új életet kezdhessenek, felemelkedjenek, ehhez képest maradt kapálni.

          Kedvelés

          • háztartásbeli andrea 2015. április 18. / 21:22

            Na erről az apró infóról lemaradtam 😀

            Kedvelés

  8. mandó72 2015. április 20. / 13:58

    Ugyan Dél-Koreában játszódik a film, az ottani valóságot mutatja meg, és nekünk innen elképzelhetetlennek, félelmetesnek, rettenetesnek tűnik a filmben látott történet (én speciel jónéhány részt eltakart szemmel “néztem” végig) európai hasonlatosságok azért segíthetik a film szereplőivel való “azonosulást”, még ha nem is tudjuk elképzelni, hogy mi bármelyik szereplő helyében (legyen az anya, örökbe fogadni szerető nő, vagy áldott állapotba kerülő tizenéves lány) meg tudnánk-e tenni ugyanazt:
    Egyik ilyen az egész alkut, kapcsolatot és állapotot körbelengő TITOK – holott a római időben teljesen természetes volt az örökbefogadás ténye, most, a XXI. század elején, még itt Mo-n is tévhitek, titkok, szégyen, félelem, féligazságok járják át az örökbeadás-örökbefogadás-örökbe fogadottság tényét.
    Másik, hogy a nem kívánt terhesség elkerülése, egy esetleges terhesség, “megesettség” következményeinek viselése NŐI “FELADAT” – a férfiak jelentéktelen és esetleges, másodlagos szerepet játszanak a nézett film történetben, mint ahogy mi is ezt tapasztaljuk még itt, a “művelt” Európa közepén magunk körül is!

    De hogy nem csak dél-koreai film készült az anyaság, abortusz, női sors, tabuk, elfojtás témakörében, itt egy Ozon féle “Helyedbe lép”. A linket betettem, ha valaki esetleg nem látta még, és szeretné megnézni. 52 perces film. Nem kimondottan örökbefogadás a téma, de ahogy a mozi utáni beszélgetésben valaki megemlítette, hogy a gyermek utáni vágy milyen furcsa, félelmetes energiákat képes mozgósítani egy nőben, szinte “kivágná” azt a gyereket a terhes nő hasából, csak az övé legyen… Hát, ebben a filmben is ott van ez a motívum, az irigység, félelem, magány, elfojtott vágyak, abortusz és pszichés következményei mellett.

    Francois Ozon: Nézd a tengert – És ennek a filmnek a nézése során nem mondhatja egy Európában élő ember, hogy nem a mi világunk, ezért lehetetlen megérteni a szereplők motivációját…

    Kedvelés

  9. mandó72 2015. április 20. / 14:25

    A félreértés elkerülése végett, nem a jelenlévők filmmel kapcsolatos meg nem értéséről beszélek, hanem a film kapcsán több helyen olvasható véleményekre vonatkozott a megjegyzésem…

    Kedvelés

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .