Az örökbefogadás feltételei 2024-ben

Ezt még nem tekintettük át, lássuk egyben a hazai szabályokat! Mik az örökbefogadás feltételei Magyarországon?

Ki fogadhat örökbe?

  • cselekvőképes személy
  • legalább 25 éves (házaspárnál elég, ha az egyik fél betöltötte. Jelentkezni, sorban állni előbb is lehet)
  • a gyermeknél legalább 16, legfeljebb 45 évvel idősebb (házaspárnál elég az egyik félnek) ÚJ: 3 évnél idősebb gyerek esetén akár 50 év is lehet a korkülönbség (2020-tól).
  • házaspárok és egyedülállók (az élettársi viszonyban élőket az örökbefogadásnál egyedülállónak tekintik, csak az egyikük fogadhatja örökbe a gyermeket)
  • személyisége, körülményei alkalmasak az örökbefogadásra
  • elvégezte az örökbefogadásra felkészítő tanfolyamot ÚJ: 2020-tól a tanfolyam nem kötelező
  • érvényes alkalmassági határozattal rendelkezik.

Sándor-Nelli

Ki nem fogadhat örökbe?

  • akit eltiltottak a közügyektől
  • akinek megszüntették a szülői felügyeletét, vagy a gyermekét állami gondozásba vették.

Kit lehet örökbe fogadni?

  • kiskorú gyermeket
  • akinek érdekében áll az örökbefogadás
  • akit örökbe fogadhatónak nyilvánítottak, vagy a szülei hozzájárultak az örökbeadásához.

Egyéb feltételek

  • A gyámhatóságnak kell engedélyeznie az örökbefogadást.
  • Jelentkezni a Tegyesznél kell, az alkalmassági határozatot a gyámhivatal adja ki.
  • A nyílt örökbeadást közvetítő civil szervezeteknél érvényes alkalmassági határozattal lehet jelentkezni.
  • Az örökbefogadás nem szolgálhatja senkinek a haszonszerzését.
  • Mindenképp kell közvetítő szervezet az örökbefogadáshoz (vagy a Tegyesz, vagy a civil szervezetek).
  • A házaspárokat előnyben kell részesíteni az egyedülállókkal szemben. ÚJ: 2021-től az egyedülállók örökbefogadása csak kivételes esetben lehetséges, az ő alkalmasságukat a családokért felelős miniszter bírálja felül.
  • Az eljárást abban az országban kell elindítani, ahol él a szülőjelölt, függetlenül attól, milyen állampolgár.
  • Ha van már gyereke a jelentkezőnek (akár vér szerinti, akár örökbefogadott), akkor csak nála fiatalabb gyereket fogadhat örökbe.
  • Ha már korábban sikeresen örökbe fogadott az illető, és még egy gyereket szeretne, akkor megint át kell esnie az alkalmassági vizsgálaton.
  • Az ingyenes, belföldi magyar örökbefogadásra csak Magyarországon élők jogosultak. 

Az örökbe fogadni szándékozókat a következő szempontból vizsgálják

A közhiedelemmel ellentétben

  • Nincs elvi megkötés a jelentkező gyerekszámára nézve (a konkrét családi helyzetet vizsgálják).
  • 40 felett is van esélye a jelentkezőknek.
  • Nem feltétel, hogy meddő legyen az örökbefogadó.
  • Egy korábbi örökbeadás nem kizáró tényező.
  • A lakásnál, jövedelemnél nem várnak luxuskörülményeket, egy alacsonyan meghúzott alsó középosztálybeli életszínvonal elegendő. (Nincsenek számszerűsítve a feltételek forintban, négyzetméterben, egyedi elbírálás dönt.)
  • Igen kevesen buknak meg az alkalmassági vizsgálaton.

Ez csak az alapfeltétek összefoglalása volt, a részletekről folyamatosan blogolok.

Ha most gondolkozol örökbefogadáson, ajánlom az online Start csoportunkat, ahol együtt mindent megbeszélünk a jelentkezés, alkalmasság menetéről, és válaszolok a gyakori kérdésekre!

 

99 gondolat “Az örökbefogadás feltételei 2024-ben” bejegyzéshez

  1. eleven 2015. május 5. / 08:39

    Senki nem ir hozza?
    Azok neveben, akik of elott allnak, koszonjuk Zsuzsa, h osszeszedtel minden infot egy helyre.

    Kedvelik 1 személy

  2. enigma 2015. május 6. / 12:08

    Sziasztok!
    Titkosan örökbefogadott gyerekek egészségügyi anamnéziséről, és a vérszerinti család anamnéziséről, örökölhető betegségeiről, egészségi állapotáról a gyámügyön keresztül lehet az OEP-től tájékoztatást kérni. Ennek mik a feltételei, hogyan kell intézni? Köszi az infót, ha valaki tud adni:)

    Kedvelés

  3. Gyöngyi 2015. május 18. / 10:48

    Sziasztok! Egy kérdésem lenne,lehet butaság.. Azt szeretném megtudni,hogy a civil szervezetek,alapítványok csak újszülött örökbe adásában segédkeznek? Azzal tisztában vagyok,hogy a krízishelyzetben lévő anyák bátran fordulhatnak hozzájuk,és igyekeznek mindenben a segítségükre lenni. De hallottam azt is,hogy egyes civil szervezetek működtetnek nevelőszülői hálózatot. Igaz ez? A neten hiába keresgélek,így semmit nem találok. Mi 0-3 éves korig szeretnénk gyerkőcöt,és nem ragaszkodunk az újszülötthöz. De akkor most fordulhatunk vajon civil szervezethez vagy nem? Köszönöm,ha válaszol valaki!

    Kedvelés

    • Örökbe 2015. május 18. / 11:29

      Ők nyílt örökbeadásban segítenek, mikor a szülőanya lemond a gyerekéről, és szeretné tudni, hova kerül. Ez a gyakorlatban elsősorban újszülöttnél fordul elő. A Gólyahírnél talán 2-3 eset volt, mikor nagyobb (1-2 éves) gyereket adtak örökbe nyíltan, akkor fogyott el a szülőanya türelme, ereje, de ez borzasztó ritka.

      Ha 0-3 éves korig fogadtok el, akkor jelentkezhettek a civilekhez, és tőlük jó eséllyel újszülött fog érkezni. Akkor érdemes, ha újszülöttnek is örültök.

      Nevelőszülői hálózatot működtetnek civil szervezetek, de nem azok, akik a nyílt örökbefogadással foglalkoznak, hanem más szervezetek. Ez így világos?

      Kedvelés

      • Gyöngyi 2015. május 18. / 12:53

        Igen,világos. Köszönöm!

        Kedvelés

      • Bató mercèdesz 2017. november 27. / 19:37

        Bató mercèdesz vagyok 20èves nem lehet babám ezèrt szeret nèk3èv körüli gyereket

        Kedvelés

  4. Panni 2015. szeptember 15. / 15:24

    Szia Zsuzsa!

    Azt szeretném kérdezni, hogy a gyermekre váró, örökbefogadó szülők életkoráról nincs-e esetleg valamiféle “statisztika”?
    Köszönöm előre is 😉

    Panni

    Kedvelés

    • Örökbe 2015. szeptember 15. / 20:08

      Szia!
      Jó kérdés, nem ismerek ilyen statisztikát. Felületes rápillantásra az örökbefogadás a 35+ évesek sportja, ritka, aki ennél fiatalabban fogad örökbe (és sokaknak gondot okoz a 40-45 éves korhatár). De számokat nem tudok.

      Kedvelés

      • Panni 2015. szeptember 15. / 20:50

        Köszönöm. Igazából amiatt kérdeztem, mert mi folyamatosan a “…. de ti úgyis ráértek, még fiatalok vagytok…” kezdetű/végű mondatokba szaladunk bele, s kicsit nehezen viseljük ezt a fajta “bélyeget”. Mert valóban fiatalok vagyunk (28/33), de akkor is tapintatlannak érzem ezt mondani hivatalos helyekről. 😦

        Kedvelés

        • Örökbe 2015. szeptember 15. / 21:34

          A többséghez képest valóban, de ettől még semmilyen akadálya nincs, hogy örökbe fogadjatok. A törvényes alsó korhatárt elértétek 🙂

          Kedvelés

          • Panni 2015. szeptember 15. / 21:55

            Igen, határozatunk is van 😉
            Csak rossz érzés volt az ügyintézés alatt két helyen is ezt hallani, meg azóta is….
            De örülök, hogy vagy nekünk, és ennyire részletesen körüljárod a témát, sokat segítesz vele. Már jópárszor átlendített a nehéz napokon 😉

            Kedvelés

            • Kata 2015. szeptember 16. / 08:52

              Üdv a klubban, én két évvel ezelőtt, amikor beadtuk, 28 voltam, a férjem 27. Úgy nézett ránk mindenki a tegyeszben meg a környezetünkben, mint tyúk a piros kukoricára. Egy idő után már tudták kezelni, sok melóba került, de van remény! Kitartás!!!!

              Kedvelés

            • Panni 2015. szeptember 16. / 12:51

              Igazából a mi környezetünk elfogadja, mert nekünk nincs más lehetőségünk a gyermekvállalásra, és nagyon szeretnénk teljes család lenni 😉
              Azt furcsállom, hogy az ügyintézés során, ahol tudják, hogy miért vagyunk ott, ezzel jönnek.
              Ti még várakoztok?

              Kedvelés

            • Kata 2015. szeptember 16. / 13:54

              Sajnos igen, itt nem történnek túl gyorsan a dolgok. Hát, ügyintézőnéninél (Úgy szeretem, az Isten áldja meg……..khm……..) már azzal betettük a kaput, hogy az anyám annyi idős, mint ő… A tanfolyamon minden társunk minimum 5 évet töltött az egészségügy útvesztőiben, de volt olyan, aki 20 évet. Mi meg nem.
              Ki is lógtunk rendesen, ahogy Zsuzsa mondja, ez az idősebbek “sportja”. Amellett van egy olyan szerencsétlen előítélet, hogy amíg nem mentél el a szakadék pereméig (ami ugye években is mérendő, nemcsak anyagiakban stb), addig nem is tettél igazán semmit.

              Kedvelés

            • Panni 2015. szeptember 16. / 18:23

              Hm, azért ez érdekes, nem? Arra gondolok, hogy szerintem mindenki maga érzi, hogy képes-e/akarja-e végigcsinálni a lombikot. Illetve ha valakinek nincs más lehetősége családdá válni, csak az örökbefogadás, és mielőbb szeretné elkezdeni, akkor nehogy már ő legyen a csodabogár emiatt.
              Minden tiszteletem azoké, akik végigmennek minden lehetőségen, talán mi is ezt tettük volna, ha lehet, nem tudom, nem adatott meg, hogy próbálkozzunk. De jó lenne, ha mi is egyenlő megítélésben részesülhetnénk.
              Úgy értem, hogy “nem hivatalosan” is. Mert hivatalosan ugye megvan minden papír, ami kell, csak azért az se mindegy, hogy az ügyintézők mit gondolnak. Szerintem. De javítsatok ki légyszi, ha nagyon rosszul érezném.

              Kedvelés

            • Kata 2015. szeptember 16. / 19:18

              Az viszont pozitív, ha csak ezzel szembesültetek ennyire élesen – engem az jobban zavart, hogy a lőtéri kutyát nem érdekelték a mi érzelmeink/kínjaink, ment az iskolázás meg az istent játszás. Hát szóval itt a többiek tudják, hogy állok én a hivatalokkal, tudnék szavakat használni rájuk – más mást tapasztalt, én rosszkor voltam rossz helyen sokszor…

              Kedvelés

            • Queen Missy of Missylandia 2015. szeptember 17. / 11:30

              Én úgy hallottam, hogy az alapítványok a fiatalabbakat részesítik előnyben. A lemondó anyák nagy többsége (információim szerint) sokkal szívesebb adja egy 30-asnak a gyerekét, mint egy 40-esnek, és az alapítványok közül sokan ezt figyelembe veszik, és akár előbb is ajánlhatnak nektek gyerkőcöt, mint mondjuk a sorszámotok indokolná.

              Amúgy bántó megjegyzések mindenkit érnek, akár fiatalon, akár idősebben vállalkozik az örökbefogadásra.

              Kedvelés

            • Örökbe 2015. szeptember 17. / 11:35

              A Tegyesznél is lehet előny.
              Ahol van team, és komolyan veszik, ott lehet, hogy szívesebben adnak mondjuk egy 4 éves gyereket egy 32 éves jelentkezőnek, mint egy 49 évesnek.

              Kedvelés

            • Panni 2015. szeptember 18. / 12:59

              Hát, az alapítványokhoz kicsit később kezdtünk el jelentkezni, így ahonnan már válaszoltak, ott elég magas a sorszámunk.
              De majd meglátjuk 😉
              Nem a várakozással van egyébként gond, mert azt már az elején is tudtuk, hogy hosszú idő lesz.
              Úgy gondolom, hogy túl kevés ember dolgozik ezen a területen, és túlterheltnek tűnnek. Legalábbis nálunk 😦

              Kedvelés

            • iildiii 2015. szeptember 18. / 07:59

              Szerintem nem az életkor az, ami elsősorban számít, sem fiatalon, sem idősebben.

              Persze vannak élethatárok lefelé és felfelé is, nem véletlen, hogy 20-25 az alsó és 40-55 a felső határ a világon az örökbefogadói korkülönbségre, és ebből akkor nálunk a 25-45 van. (Érdekes látni, hogy a nagyvilágban a felső hivatalos határ jobban szór, mint az alsó.)

              A fiatal szülők (a legutóbb átrágott szakirodalom szerint is 🙂 ) pl.: általában energikusabbak, egészségesebbek, jobbak az életkilátásaik, az idős szülők pedig életbölcsebbek: türelmesebbek-elfogadóbbak és jobbak az anyagi mutatóik, többek között (de: nyilván nagy átlagban, és vannak akár komoly kivételek is). Nyilván más-más előnyei és hátrányai vannak a fiatal és az idős szülőknek, de senkinek sincs egyszerre két élete, hogy tudja a kettő előnyeit kombinálni.

              Kedvelés

  5. Győri Gabi 2015. december 15. / 22:10

    Szia!

    Mi most kezdtünk gondolkodni örökbefogadásról, de így amiket itt olvasok..
    Van egy majdnem három éves kisfiunk. Az orvosok ilyen-olyan okokból, most nem részletezném, de nem engedik, hogy még egy babát kihordjak. Viszont egyre többször gondolok egy másik kisgyerekre, akármekkora. Viszont én 36 a párom 54 lesz tavasszal. Ezek szerint őmiatta kicsúszunk a korhatárból?
    Köszönöm a válaszod előre is.

    Kedvelés

    • Kata 2015. december 16. / 08:23

      Nem csúsztatok ki, a fiatalabb szülő életkora a mérvadó!
      Sok mindent fognak vizsgálni, olvass itt nálunk, minden kérdésedre kapsz választ a posztokból, kommentekből 🙂

      Kedvelés

    • Örökbe 2015. december 16. / 09:37

      Szia! Üdv a blogon!
      A fiatalabb fél kora számít, tudtok örökbe fogadni még sokáig.

      Kedvelés

  6. Kis Judit 2016. január 27. / 21:27

    Szia! Örökbefogadáson gondolkozunk férjemmel. Már van 2 fiú gyermekünk. Szeretnénk amennyiben lehetséges még egy gyermeket, kislányt. Én 43 éves vagyok a férjem 40 lesz. Rendezett családi körülményekkel. Férjem egészségileg félt az újabb szüléstől ezért gondolkozunk örökbefogadáson. Nem feltétlenül újszülöttre gondoltunk. KB. mennyi ideig tart egy örökbefogadás? Onnan, hogy elindítjuk a folyamatot addig, hogy ténylegesen kerül hozzánk egy gyermek? Köszönöm válaszod előre is 🙂

    Kedvelés

    • Kata 2016. január 28. / 07:03

      Hali, általában 3-4 évet mondanak, de kukkantsatok be a babaköszöntőkbe. Az alkalmassági megszerzése jó esetben csak fél év. A várakozási idő még erre 2-3, a kiajánlástól a hazahelyezésig kb 2-6 hét a gyerek életkorától függően, a végleges papírok megszerzése kb 3 hónap, fél év. A varakozási idő attól függ, milyen opciókkal tudtok gyereket vállalni. Ha elfogadtok idősebbet, származási kikötés nélkül, vállaltok korrigálható betegséggel élőt akár országos listáról is, rövidülhet az idő.. De van itt a blogon több cikk is a várakozás hosszáról, miértjeiről, melyik megye milyen gyors…
      Jó böngészést!

      Kedvelés

    • Örökbe 2016. január 28. / 07:18

      Szia! Üdv a blogon.
      A várakozás lehet egy év, de akár hat is, attól függ, ki vagy, hova jelentkezel és mit tudsz vállalni. A fő tényező: vállalsz-e roma gyereket.
      A meglevő gyerekeidnél csak fiatalabbat kaphatsz. Mennyi idősek?
      Egy alapozó cikk a várakozásról: https://orokbe.hu/2014/02/12/mennyit-kell-varni-a-gyerekre/
      Aztán vannak mindenféle haladó szintű felmérések is.

      Kedvelés

  7. Falvai Leticia 2016. június 25. / 18:19

    Kedves Zsuzsa!

    23 éves vagyok, párom 25, 2 éve vagyunk házasok, kedvesem külföldi állampolgár, a családja nagyon rossz anyagi és egészségügyi körülmények között él, kedvesemnek a legkisebb testvére egy 12 éves fiú akire nagyon minimális pénz és ellátás jut, arra sincs pénzük, hogy elküldjék iskolába. A szülök beleegyeznének az adoptálásba, és páromat meg engem neveznének ki a gyermek hivatalos gyámjaként.
    Azt szeretném megkérdezni, hogy ilyen esetben milyen elvárásoknak kell megfelelni, és hol/hogyan tudnánk elinditani az ügy menetét? Nagyon remélem, hogy ön tud nekem egy két tippet adni!
    Elörre is köszönöm!!
    Falvai Leticia

    Kedvelés

    • Örökbe 2016. június 25. / 18:26

      Szia!
      Alapvetően ez egy családon belüli örökbefogadás. Magyarországon a gyámhivatalnál vagy a Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálatnál kell érdeklődni.
      Viszont ha a gyerek külföldi állampolgár, az bonyolít ezen. Ha más országban élnek, akkor ott kell elintézni az örökbefogadást.
      A magyar részről itt írtam: https://orokbe.hu/2015/06/25/csaladon-beluli-orokbefogadas/

      Kedvelés

  8. bloganna1965 2016. július 31. / 01:49

    Kedves Segítő! 51 éves vagyok. Jelenleg három félig felnőtt gyerekem van (16, 20.22 évesek) Egyik gyermekünk meghalt. Gyemekeinkkel közös célunk még egy vagy két kisebb gyermeket a családunkba fogadni.annyi a kikötésem, hogy egészségesek legyenek. Régóa elváltam, a gyerekekkel élek, anyag gondjaim nincsenek, a gyerekek elhelyezése megoldott.
    Van-e esély rá, hogy kapok gyerek, és milyen gyorsan?
    Válaszát köszönöm, üdvözlettel Bogár Anna

    Kedvelés

    • Kata 2016. július 31. / 09:32

      Kedves Anna,
      akár nevelőszülő, akár örökbefogadó szülő szeretnél lenni, a lakóhelyed/megyéd szerint illetékes tegyeszét (területi gyermekvédelmi szolgálat) kellene felkeresni a kéréseddel. Ők minden konkrét kérdésedre tudnak választ adni. Mi itt a tapasztalatainkat osztjuk meg egymással.
      Olvasgass bátran, sok hasznos információ van itt a rendszerről.

      Kedvelés

    • Örökbe 2016. július 31. / 10:16

      Szia! Üdv a blogon!

      Én csak újságíró vagyok, nem tudom megmondani, hogy mennyi idő alatt és kapsz-e gyereket.

      Az se világos, örökbefogadásra vagy nevelőszülőségre vállalkozol-e. Ha jól értem, egyedül nevelsz három fiatalt. Örökbefogadásnál ez nem túl nyerő felállás, nevelőszülőségre jobbak az esélyeid.

      A kettő különbségeiről itt olvashatsz:

      https://orokbe.hu/2015/01/26/a-neveloszulo-fogadhat-orokbe/

      Kedvelés

  9. rófusz erzsèbet 2016. augusztus 15. / 17:49

    Szeretnèk örökbe fogadni

    Kedvelés

  10. VikiKovacs 2016. szeptember 30. / 09:39

    Sziasztok, jó ideje olvasgatom a blogot.

    Olyan kérdésem lenne- azokhoz akik átestek már alkalmasságin Fejér megyében- hogy az anyagi feltételeknél pontosan mit vizsgálnak, mi kell hozzá? Gondolom munkahelyről jövedelemigazolás ( itt szerepelnie kell , hogy örökbefogadáshoz kérjük?) , és az ingatlannál tulajdoni lap kell? Mi nem a saját lakásunkban élünk, gyűjtögetünk, nagyszülői örökségre várunk majd (természetesen nem kívánjuk egyikük halálát sem de nem szándékozunk 10 milliós hitelekbe verni magunkat , ha nem muszáj). Nem áll a prioritási listánk legelején saját lakás, pláne az utóbbi 5-10 év tapasztalata alapján (évekig eladhatatlan volt felénk az ingatlan, ami röghöz köt, sokan belebuktak a deviza hitelekbe stb.- most pedig hirtelen úgy felmentek az árak, hogy jóval kisebb ingatlant vehetnénk, azt is jó részt hitelből) Feltétel e a saját tulajdonú ingatlan örökbefogadási szándéknál?
    Megkérdezik e a megtakarítást, azt bizonyítani kell valahogy vagy bemutatni a készpénzt?
    Biztos buta kérdések, de hátha valaki hasonlóan van.
    Köszönöm előre is!
    Viki

    Kedvelés

    • Kata 2016. október 1. / 09:00

      Szia!
      Egyáltalán nem buta kérdések!
      Mi anno felhívtuk ezért a tegyeszt, mondván, ha ez akadály, bele se kezdünk, mert ugyanezeket az elveket valljuk, amiket ti. Az ügyintézőnk azt mondta, a mi megyénkben (nem Fejér) nem feltétel a saját ingatlan megléte, de ez a gyakorlat megyénként eltér. Ugyanez vonatkozik a megtakarításokra is. Nem vájkálnak, ha a vizsgálat során egyértelmű, hogy el tudtok tartani egy-kettő (amennyire vállalkoztok) gyereket.
      A jövedelemigazolás nálunk annyiból állt, hogy a főnököm ráírta az alap adataimat, hogy szerződésben állunk, és hogy mennyi a bruttó bérem egy hónapban. Elég volt, nem firtatták, csak pipálták a checklistán, hogy leadtuk.
      Szóval én azt tanácsolom, mindenképp vegyétek fel a kapcsolatot a tegyesszel, ők meg tudják mondani a tuttit 🙂
      Itt találsz még több infót az általános gyakorlatról: https://orokbe.hu/2016/07/04/mekkora-jovedelem-kell-az-orokbefogadashoz/

      Kedvelés

  11. VikiKovacs 2016. október 2. / 07:41

    Nagyon köszönöm, hogy válaszoltál! A főbérlőtől is kell igazolás? Nagyon kedves rokon lakásában élünk, ( külföldön él, ott is terveznek maradni) mindent mi cserélünk, szépítgetünk rajta, mert ők évente egyszer jönnek haza, sokszor úgy sem. Gondolom ha kell is igazolás, elég email formában, nem kell személyesen megjelenjen?

    Kedvelés

    • Kata 2016. október 2. / 07:57

      Igen, az is kell. Bocs, azt kihagytam. Elég egy sablon szöveg, h “tudom, hozzájárulok” egy aláírással. Nem kell megjelenniük.

      Kedvelés

    • vicq 2016. október 2. / 23:01

      Másik megye, de amikor jelentkeztünk, nekem sem volt tulajdonrészem a lakásban, csak a szüleimnek. Kutya nem kért tőlük semmi beleegyezést.

      Kedvelés

  12. Jenei Andrea 2016. november 2. / 14:41

    Hasznos információk.köszönöm

    Kedvelés

  13. Krenczné Nyikos Karolina 2016. november 11. / 09:56

    Üdvözlöm!
    Kérdésem az lenne , hogy ha van egy egészséges és egy halmozottan sérült kisgyermek a családban akkor is fogadhatunk e örökbe harmadikat?

    Tisztelettel!

    Kedvelés

    • Örökbe 2016. november 11. / 14:07

      Szia! Üdv a blogon!
      Tegezdőjünk.

      Ezt így látatlanban nem tudom megmondani. Törvény nem tiltja, az alkalmassági vizsgálaton fogják eldönteni, hogy a családotok teherbírásába, élethelyzetébe belefér-e egy harmadik gyerek.
      Ismerek olyan családot, akik egy egészséges és egy sérült gyerek mellé sikerrel örökbe fogadtak harmadikat.

      Kedvelés

  14. Edina 2016. november 27. / 17:26

    Szia, arra van lehetoseg, hogy kulfoldon elokent Magyarorszagrol fogadjunk orokbe? Koszonom

    Kedvelés

  15. váradi laura 2016. december 15. / 09:23

    szia én szeretném meg kérdezni hogy mi ki akaruk venni a páromal 17-éves lányt van négy gyerekünk a lányom barátnöje mindig náluk van nagyon meg szeretük lehetséges ez

    Kedvelés

    • Örökbe 2016. december 15. / 09:24

      Szia! Üdv a blogon!
      Úgy érted, hogy egy 17 éves állami gondozott lányt akartok magatokhoz venni, akit ismertek?

      Kedvelés

  16. Bernátné Csille Éva 2016. december 27. / 18:17

    Szia! Üdvölöm! Nekem egy olyan kérdésem lene,hogy minden esetben el kel végezni a tanfolyamot ? Még akkor is ha nem úgy szeretnék örökbe fogadni mint pénzz forrás?? Tudom ez igy durva!! Válaszodat elöre is köszönöm!!

    Kedvelés

    • Örökbe 2016. december 27. / 18:22

      Szia! Üdv a blogon!
      Örökbefogadáshoz mindenképpen kell tanfolyamot végezni.
      Viszont semmiféle pénz nem jár az örökbefogadással.
      Talán a nevelőszülőségre gondoltál, ők kapnak pénzt a gyerek után, de nekik is kötelező egy másik tanfolyamot végezni.

      Kedvelés

  17. Schatz Judit 2017. január 22. / 08:52

    Sziasztok ,
    Kérdezni szeretném ,hogy 3 gyermekes család vagyunk ,de koromtól fogva(47) nem vállalnék már több terhesség kihordását ezért szeretettel még felnevelnénk egy 5-6 éves körüli gyereket .Amúgy a kisebbik lányunk(12) szeretne nagyon kis tesót .Van – esélyünk rá ,hogy a megfelelő, kért feltételek teljesítése után örökbe fogadjunk gyereket 1-2 éven belül?
    Köszönöm a választ .Üdv :Judit

    Kedvelés

    • Örökbe 2017. január 22. / 09:37

      Szia! Üdv a blogon!

      Ha alkalmasnak találnak, és elfogadtok roma gyereket, és az országos listára is jelentkeztek, akkor szerintem igen, jó eséllyel ennyi idő alatt sorra is kerültök.

      Persze, nem én adom a gyereket. Ha nem vállaltok roma gyereket, akkor viszont nem biztos, hogy valaha kaptok gyereket.
      És a gyereknek az összes meglevő gyereketeknél fiatalabbnak kell lennie. Sok sikert!

      Kedvelés

  18. Faragó Ildikó 2017. április 18. / 14:27

    Szia,

    47 éves vagyok, a párom n46, nem vagyunk házasok.
    Van egy 9 eves kislányom.
    Érdeklődni szerenék, hogy a 45 év korkülönbség a kérelem beadásától számít, vagy onnantól, hogy esetleg már alakul az örökbefogadás, és megvan a baba?

    Köszönöm,

    Ildikó

    Kedvelés

    • Örökbe 2017. április 18. / 14:29

      Szia! A korkülönbség a konkrét gyerekre értendő, napra nézik. Tehát most akár kaphatnál határozatot egy 2 évesre, de ha három év múlva kerülsz sorra, akkor csak egy 5 éves vagy idősebb gyereket kaphatsz.
      Ha nem vagytok házasok, és közösen szeretnétek a gyereket, célszerű összeházasodni.

      Kedvelés

  19. Évi Szabo 2017. április 27. / 09:06

    Sziasztok! Örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra. 5 évesek az ikreim, lombikkal sikerültek. Mivel eléggé megviselte a testemet, nem szívesen csinálnám végig újra. Egyre inkább érezzük a férjemmel, hogy 3 gyerekes család vagyunk, és az örökbefogadáson gondolkodunk. Eddig esélytelennek gondoltam, de itt annyi pozitív gondolat és vélemény van, hogy azt hiszem 4-5 év várakozás belefér 🙂 Belevágunk!

    Kedvelés

    • Örökbe 2017. április 27. / 10:10

      Szia! Üdv a blogon!

      Egyáltalán nem esélytelen, illetve persze majd megvizsgálnak titeket, de miért ne sikerülne. A várakozás lehet sokkal rövidebb is, az elképzeléseitektől függ. Milyen gyerekre gondoltatok?

      Kedvelés

  20. Madár Judit 2017. szeptember 29. / 12:40

    Sziasztok! egész fiatal korom óta szeretnék örökbe fogadni egy kicsit. Oka nincs, lehet gyermekem, egyszerűen ilyen az érzelmi világom. Van már 2 gyermekem, nagyon szeretnék egy 3.-at. A gond az, hogy 36 vagyok és egyedülálló. Van valami esélyem?

    Kedvelés

    • Örökbe 2017. szeptember 29. / 12:45

      Szia!
      A 36 nem gond, de szerintem egy egyedülállónak nem szívesen adnak egy harmadik gyereket. Illetve nem írtad, mennyi idős a két gyerek, gondolom, még nem felnőttek… Ha házas lennél, akkor nem lenne gond, bár persze a családot mindenféle szemszögből megvizsgálják.

      Kedvelés

      • Madár Judit 2017. szeptember 29. / 13:18

        Szia! Köszönöm. 2 és 10 évesek. A házasság feltétel?

        Kedvelés

          • Madár Judit 2017. szeptember 29. / 13:36

            köszönöm

            Kedvelés

          • háztartásbeli andrea 2017. szeptember 30. / 11:59

            Nem a fizetés miatt, mert egyedülállónak is lehet olyan jövedelme, amiből lazán eltart több gyereket is, szerintem ezt ne akarja helyette a tegyesz eldönteni. Inkább az a gond, hogy ha történik valami a szülővel, akkor több gyerek marad árván, és az egy nehezebb helyzet, mint ha csak egy. Persze van egy csomó olyan helyzet, amikor papíron két, a valóságban csak egy szülője van a gyerekeknek, és ott is elhalálozhat a gondoskodó szülő, de erre nincs ráhatása a gyerekvédelmi rendszernek, ha vérszerinti gyerekekről van szó. Szerintem a kockázatot próbálják minimalizálni.

            Kedvelés

  21. wicky 2017. október 4. / 20:25

    Sziasztok..Nekem az lenne a kérdésem,hogy valami konkrét elvárások vannak,ha beteg gyermeket szeretnék örökbe fogadni?

    Kedvelés

    • Örökbe 2017. október 5. / 08:37

      Az alkalmasság ugyanúgy zajlik, mint másnál, a Tegyesz vizsgálja. Nyilván megkérdezik, pontosan milyen betegségeket tudtok elfogadni (ezt másoktól is), és hogy miért ezt szeretnétek.

      Kedvelés

  22. Molnar Bettina 2018. április 2. / 19:03

    Sziasztok!
    A ferjemmel szeretnenk 3 ev mulva csaladot, akkor ö 3ß en 33 eves leszek. Mi jelenleg külföldön elünk es dolgozunk, de Magyarorszagon is van bejelentett lakcimünk, illetve szeretnenk 3 evenbelül sajat hazat otthon. Ennyit a bevezetöröl 🙂 A kerdesem, erdemes lenne mar most jelentkezni? mi testverpart szeretnenk örökbefogadni 2-5 eves kor között. Tudna valaki ehhez tanacsokat adni? Illetve lehetseges az örökbefogadas, ha habar otthon is van lakcimünk de Nemetorszagban dolgozunk? Elöre is köszönöm!

    Kedvelés

    • Kata 2018. április 3. / 13:43

      Szia!
      Az első lépés szerintem az lenne, hogy eldöntsétek, hol legyen a ház (melyik megye). Ha az megvan, érdemes felvenni a megyei tegyesszel a kapcsolatot, és a részletekről egyeztetni.

      Tőlük függ minden további, az időbeosztás is, minden megye kicsit másképp működik.
      Ami biztos, hogy fél éven belül (ált ennyi, mire lesz határozatotok az alkalmasságról) lesz
      – egy személyes elbeszélgetés,
      – egy pszichológusi vizsgálati alkalom,
      – egy környezettanulmány (ekkor nézik meg a lakásotokat – nem kell félni, az alapok kellenek, víz, villany, fűtés, bútorok stb.)
      – a tanfolyam most már hosszabb (igaz, elvégezhető máshol is, nem csak helyben),
      – általában behívnak még egyszer papírokat egyeztetni, maradék papírt összerakni.
      – Utána behívnak majd a gyámhivatalba is nyilatkozattételre.
      Ha a gyámhivatalból megjött a jogerős határozat, onnantól már “csak” várakozni kell, ez a része logisztikai szempontból úgymond a leglazább része, mert sajnos hosszúak a sorok. Bár ugye ez is attól függ, milyen gyereket tudnátok elfogadni, akartok-e országos listára menni. Ha alapítványhoz is akartok jelentkezni, azok újabb körök.
      Mindezek olyan időpontok, ahol nem nagyon lehet variálni, bár nem kizárt.

      Azt is meg lehet csinálni, hogy a jelenlegi lakcímetekhez köthető tegyesszel csináljátok végig ezt a folyamatot, és amikor megvan a végleges otthonotok, akkor beadjátok az alkalmassági határozat módosító kérelmét, hiszen elköltöztetek. Ez újabb környezettanulmányt és újabb gyámhivatali megjelenést takar, ha megyén belül maradtok. Ha megyét is váltotok, kicsit bonyolultabb.

      Remélem, tudtam segíteni kicsit.
      Kata

      Kedvelés

    • Örökbe 2018. április 3. / 14:24

      Szia!
      Nekem nem világos, haza is költöztök-e három év múlva. Magyarországon csak itt élők fogadhatnak örökbe, mindegy, hogy van-e ingatlanod vagy bejelentett lakcímed, tényleg itt kell élni. Ha hazaköltöztök, akkor nincs elvi akadálya az örökbefogadásnak.
      Azt nem tudom, lehet-e már most előre jelentkezni, ezt érdeklődd meg a megyei Tegyesznél. Az alkalmassági vizsgálat során tudjátok megvitatni a “milyen gyerek” kérdését, vannak ilyen korú testvérek a rendszerben, de nagy falat.

      A többi úgy van, ahogy Kata írja.

      Kedvelés

  23. Mishel 2018. július 24. / 14:34

    Érdekes olvasgatni (!) Mások örömèt, hogy sokan megoldast nyernek… Lenne egy kérdésem, hogy létezik valamilyen felsö korhatár, h meddig lehet valakit örökbefogadni ??? Van egy (26 èves) neveltFiam, akit nagyon szivesen fogadnèk örökbe, hogy egyertelmesitsem a örökségét. Van erre lehetösèg ??? Köszönettel; Mishel

    Kedvelés

    • Örökbe 2018. július 24. / 17:36

      Szia! Örökbe fogadni csak kiskorú gyereket lehet 😦

      Kedvelés

  24. Balazs katalin 2018. augusztus 16. / 07:44

    Az orokbefogadashoz feltetelek nagyon keves ! Az egyik szulo meghalt akkor mitortenik a gyereknek? Kirakjak az utcara ?? Velem ezt Torten magyarorszagon!! Mert neveloapam megnosult es tudtom nelkul kijelentettek a hazbol ottmaradtam egyedul egy anenumt nevvel !! Na onok ehhez mitszolnak ?? Varom valaszukat köszönõm ..
    Balazs katalin

    Kedvelés

      • Eva Váradiová 2021. május 11. / 22:57

        Orokbe szeretnek fogadni gyereket

        Kedvelés

  25. Kristófné Eölyűs Krisztina 2018. szeptember 13. / 20:55

    Szia!
    Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy lenne egy kisfiú akit örökbe fogadnánk, aki 1, 5 éves, de van a legkisebb saját kisfiam aki 16 hónapos, vagyis 2 hónappal fiatalabb.Ez kizáró oka lehet az örökbefogadásnak?Vagy van megoldás?
    Köszönettel:
    Kristófné Kriszti

    Kedvelés

      • Kristófné Eölyűs Krisztina 2018. szeptember 14. / 12:03

        Szia!
        A győri Petz kórházban van két kisfiú Zsombor és Áron, 1,5 és 1 évesek, akik szívbetegek, ezért lemondtak róluk a szüleik.Örökbe fogadó szülőket keresnek nekik, van egy anyuka aki közben jár a Zsombor ügyében, elmondása szerint, rengeteg volt a jelentkező, de mindenki visszalépett a baba egészségügyi állapota miatt.
        Mi örökbe fogadnánk, de tartok tőle, hogy a kicsi fiam végett ezt nem engedélyeznék :(,
        pedig én nem látnám akadályát, jó helyre kerülne nálunk.
        Ha nem kell senkinek és mi örökbe vennénk nem adják nekünk, mert van egy kicsi fiam?
        Nem lehet ezt valahol mégis kérvényezni, hogy hátha pozitív bírálat születne?
        Az illetékes gyámügy a legfelső?Ha ott azt mondják “nem” akkor annyi?
        Még nem mentünk be 1 hete tudok a gyerekekről, Győr mellett Péren lakunk, jövő héten bemennék, de tartok tőle mindhiába.Ki tudna segíteni?

        Kedvelés

        • Örökbe 2018. szeptember 14. / 13:00

          Értem.
          Erről a témáról elmélkedtünk a zárt Facebook-csoportban. Röviden: nem engednék. Hosszabban: ezek a gyerekek azért vannak a kórházban, mert az állapotuk olyan rossz, hogy nem lehet őket áthelyezni egy gyerekotthonba. Tehát hiába fogadja őket örökbe bárki, akkor is a kórházban maradnak. És teljesen megértem, hogy nem sokan akarnak olyan gyereket, akinél finoman szólva kétes, megéri-e a felnőttkort… Egy ilyen testvérnek te sem akarod kitenni a gyerekedet.

          Kedvelés

  26. Milán 2019. május 28. / 17:05

    Sziasztok.
    Azt szeretném kérdezni hogy ez valóban így van ? Hogy ha házasságban élek. Akkor elég az egyik félnek be tölteni a 25. Élet évet? Mert mindket azzal az indokkal utasítottak vissza hogy nem töltöttem be a 25. És el se tudunk kezdeni semmit.. erről szeretnék többet tudni.. hogyan is működik akkor. És akkor miért nem lehettet elkezdni ??

    Kedvelés

    • Örökbe 2019. május 31. / 04:46

      Szia! Szerintem a te párodnak már válaszoltam, ugyanazt tudom mondani. A Polgári törvénykönyv szerint:
      4:121. § [Az örökbefogadó személye]

      (1) Örökbefogadó az a huszonötödik életévét betöltött, cselekvőképes személy lehet, aki a gyermeknél legalább tizenhat évvel, legfeljebb negyvenöt évvel idősebb, és személyisége, körülményei alapján alkalmas a gyermek örökbefogadására. Rokoni vagy házastársi örökbefogadás esetén a korkülönbségtől el kell tekinteni.

      (2) Közös gyermekként történő örökbefogadás esetén az (1) bekezdésben meghatározott életkornak és korkülönbségnek az egyik örökbefogadó tekintetében kell fennállnia. Ha testvéreket fogadnak örökbe, az idősebb gyermek életkorát kell alapul venni.

      Ha elutasítanak, ezt adják írásba, akkor tudsz fellebbezni.

      Kedvelés

  27. Anna 2019. november 2. / 09:35

    Kedves Zsuzsa!

    41 / 40 éves, három gyermekes házaspár vagyunk. Milyen esélyekkel indulunk neki egy örökbefogadásnak? A gyermekek kicsik, mindegyiken 3 év alatti fiúk. 4-5 éves kor alatti kislányra vágyunk. Hátránynak számít-e a három gyermek olyan szülőkkel szemben, ahol esetleg egyátalán nincsen gyermek, vagy ebben az esetben is a megszabott feltételek az irányadóak?
    Nagyon szépen köszönöm a visszajelzést.

    Kedvelés

  28. Sárközi Mónika 2020. augusztus 16. / 15:01

    Mónika vagyok és már 25 éve nem lehet babám és szeretnék egyet de nem tudom hogy kéne el indulni ?

    Kedvelés

  29. Gál Magdolna 2021. január 17. / 21:45

    Lányom házasságban él van egy egyeves vérszerinti fia. Jóideje ők nevelik és tartják el a lányom vérszerinti (az én lányom is adoptalt) elhunyt nővérének hat éves kislányát,aki most lesz iskolás.Sz örökbefogadási procedúra meg nem folyt le vmi pert emlegetnek neki,de ennek se hitre hamva. Emiatt most rengeteg gubanc vár rá.A gyàmugyi határozatot nem célszerű az iskonak átadni. Túl sok intim szférahoz tartozó adst van benne. De különben hogy igazolja, hogy nála vannak a szülöi jogok,?

    Kedvelés

  30. Furus ildiko 2021. február 22. / 17:18

    Szép napot örökbe szeretnék fogadni gyereket vele kapcsolatban szeretnék kérdésekre válaszokat kapni

    Kedvelés

  31. Nagy Krisztina 2021. február 25. / 20:43

    Üdvözlet! Olyan kérdésem lenne. Hogy a férjemnek van egy kislánya akit nevelő szülők nevelnek. Parnapja jött egy olyan papír amiben áll egy kérdőív pár kérdéssel pl. Hogy dolgozik e a férjem hogy mikor látta utoljára a kislányát. A gyamhivatal küldte ki neki a papírt. Miszerint hozzá kell neki járni hogy nyilvántartásba tudják venni hogy örökbe fogadható legyen a kislány. Párom felhivta a nevelő szülőt de állítása szerint a férjemnek csekély az esélye hogy nevelése álla vegye a saját kislányát..mi a teendő ez ügyben?

    Kedvelés

    • Örökbe 2021. március 1. / 11:15

      Szia!
      Mióta él a kislány nevelőszülőknél, mióta nem látogatta a férjed?
      A hivatalos információkat nem a nevelőszülő adja, hanem a gyámhivatal. A levélre mindenesetre érdemes válaszolni, őszintén. Ha a gyereket 3 hónapig folyamatosan nem látogatja, és életkörülményein nem változtat, akkor örökbe fogadhatóvá nyilvánítják a kislányt, ami azt jelenti, hogy új családja lesz és a férjed semmit nem fog tudni róla.
      Mennyi idős a gyerek?

      Kedvelés

  32. Keszthelyi Lilla 2021. május 29. / 11:20

    Tisztelt Cím!
    Mindenféle orvosi, pszichiátriai, anyagi vizsgálat kell ahhoz, hogy örökbe lehessen fogadni… alanyi jogon miért nincsenek ilyen vizsgálatok, hogy ne legyen drogos, alkoholista, mély szegény, defektes embernek gyereke! Elgondolkodtató…

    Kedvelés

  33. Attila 2022. május 25. / 10:07

    Látván hogy még mindig válaszolgatsz kérdésekre, megszeretném kérdezni, hogy arra van-e lehetőség, hogy engem (19F) örökbe fogadjon a (42F) mostoha apám. Az egésznek igazából csak eszmei értéke lenne, és kis meglepetésként tervezem ezt neki feltálalni, csak kíváncsi vagyok hogy enne lenne-e bármi akadálya. Senki nem nyer vagy veszít belőle semmit, csak egy szép családi pillanat lenne az egész 🙂

    Kedvelés

    • Örökbe 2022. május 25. / 10:47

      Szia!
      Örökbe fogadni csak kiskorú (18 év alatti) gyereket lehet, így sajnos erre nincs mód.
      Amúgy az örökbefogadás nem csak egy szép gesztus, ezzel például örököl a gyerek a szülő után, a gyerek majd köteles eltartani a szülőt stb.

      Kedvelés

  34. Gabi 2023. április 26. / 10:17

    Jó Napot kívánok
    Megszeretném kérdezni mivel mi külföldön lakunk már 16 éve.
    Hogy ilyen esetben lehetséges-e az örökbefogadás.
    Válaszát előre is köszönöm

    Kedvelés

  35. Niki 2023. november 10. / 18:53

    Sziasztok!
    Ha nevelőszülőnél lévő konkrét gyermekről van szó,akit örökbefogadnánk,akkor is olyan sok a várakozási idő?

    Kedvelés

    • Örökbe 2023. november 10. / 18:56

      Nem lehet egy konkrét gyermeket örökbe fogadni.
      Lehet, nem is örökbe fogadható.
      Ha az is, akkor a neki alkalmas, őt elfogadó, legrégebben várakozó házaspárok közül keresnek neki szülőt.

      Kedvelés

Hozzászólás a(z) Örökbe bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .