Megbukni az alkalmasságin

Kedvelt tévhit: milyen nehéz az örökbefogadási alkalmassági vizsgálat, és mennyien megbuknak. Ezt ma kicsit árnyaljuk.

Frissítés: pirossal jeleztem a 2020-as év törvénymódosításai utáni változásokat.

Az utóbbi években általában 1100-1200 alkalmassági határozatot adtak ki (a házaspárokat egyben számolom), és évi 5-20 személy vagy pár kapott alkalmatlanságot, alig 1-2 százalék. Ez nem hangzik vészesnek, de a kettő között van egy vastag szürke sáv. A Tegyesznél örökbefogadásra jelentkezők 10-20 százaléka magától „lemorzsolódik” még a határozat megszerzése előtt. Közülük van, aki magától rájön, nem neki való az örökbefogadás, vagy olyan gyereket úgyse kap, amilyet elképzelt, a tanfolyam veszi el a kedvét, vagy éppen megijed attól, hogy pszichológus vizsgálja vagy háziorvosi és jövedelemigazolás kell. A csapat másik felének a szakemberek jelzik, hogy nem kellene erőltetni ezt a dolgot, mert jó eséllyel nem kap határozatot. Az örökbefogadás feltételeit itt foglaltam össze. Van néhány helyzet, amit a törvény is kizár (nem cselekvőképes az illető, vagy él állami gondozásban gyereke), de meglepően kevés az eleve kizáró ok, a többit mérlegelik. Kizáró ok az is, ha valaki hazudik az alkalmasságin. Az alkalmassághoz vizsgálják a jelentkező egészségét, személyiségét, lakását, jövedelmét, élethelyzetét, hozzáállását az örökbefogadáshoz, ezek mindegyikén meg is lehet bukni. Ezekben nincs megszabva, hány forinttól/négyzetmétertől lehet örökbe fogadni, a szakemberek értékelésén múlik.

varga_mihaly_15eves_igazgyongy_ami

Ha a Tegyesz javaslata az alkalmasságra nemleges, akkor ezt ismertetni kell a jelentkezővel. Ilyenkor már nem is mehet felkészítő tanfolyamra a páciens. Két lehetősége van:

  • vagy magától kiszáll, visszavonja a kérelmét, ekkor bármikor indíthat újabb eljárást.
  • vagy kéri a javaslat továbbítását a gyámhivatalnak (kormányhivatal). Ekkor a gyámhivatal felülvizsgálhatja az alkalmatlanságot, ehhez újabb szakértőket vonhat be, például pszichológust. Ennek a költsége a jelentkezőt terheli.

A törvény lehetővé teszi, hogy a gyámhivatal akkor is alkalmassá nyilvánítsa az örökbefogadásra jelentkezőt, ha a Tegyesz ezt nem javasolta. A továbbjutók felének ez sikerül. Ekkor a jelentkező utólag pótolhatja a tanfolyamot, és alkalmas. (Az más kérdés, hogy ezek után fog-e kapni gyereket. A Tegyesztől valószínűleg nem, de máshonnan kaphat, hisz érvényes a határozata.)

Ha a gyámhivatal is alkalmatlannak találta, akkor ezt egy alkalmatlansági határozatba foglalják, és a jogerőre emelkedés után egy éven belül nem jelentkezhet újra. Ha hazugság miatt alkalmatlan, akkor három évig. Ez az évi 5-20 eset, amiről a statisztika szól. Ezután csak bíróságon lehet megtámadni a döntést.

Az egyedülállók alkalmassága 2021-től más úton halad, náluk a Tegyesz majd a gyámhivatal után a családügyi miniszter mondja ki a végső szót az alkalmasságról, erről itt írtam bővebben

Az is előfordulhat, hogy a Tegyesz alkalmasnak találja az illetőt, de a gyámhivatalnak szemet szúr valami, és alkalmatlanságot javasol. A jogorvoslat akkor ugyanaz, mint fent.

A gyámhivatalnál akkor is kérhet felülvizsgálatot az ügyfél, ha a Tegyesz alkalmasságra javasolta, de nem pont olyan korú, nemű, számú gyerek örökbefogadására, mint ő szerette volna.

Megbukni várakozás közben is lehet, ugyanis minden fontosabb változást be kell jelenteni (betegség, válás, külföldre költözés, gyerek születése, ezeket majd egy másik posztban részletezni fogom). Ilyenkor a gyámhivatal felülvizsgálja az alkalmasságot, és ha olyan a változás, ami nem teszi lehetővé a kiskorú nevelését a továbbiakban, akkor alkalmatlanságot állapít meg.

Mint látható, elég sok jogorvoslati lehetőség van a rendszerben. Én nem ismerek senkit, akit hivatalosan alkalmatlanná nyilvánítottak volna. (Olyat igen, aki magától kiszállt.) Ha ez fenyeget, meggondolandó, hogy a jogorvoslati utakat érdemes-e végigjárni, vagy inkább kicsit kiszállni a folyamatból, és dolgozni azon az életterületen, ami miatt nem ajánlják az örökbefogadást.

A határozatot sikeresen megszerzők se fogadnak mind örökbe, nagyjából a harmaduk a várakozás közben valamikor meggondolja magát, vagy másképp alakul az élete.

Ha gondolkozol az örökbefogadáson, ajánlom a Start csoportot, ahol a döntés előtt állók összes kérdését átvesszük.

53 gondolat “Megbukni az alkalmasságin” bejegyzéshez

  1. Sugi 2015. december 28. / 09:46

    Ismerek családot, akiket a tegyesz alkalmatlannak nyilvánított, gyámhivatal elkezdte a felülbírálatot, de ők kiszálltak, amikor a 4 éves vér szerinti gyereküket kellett volna elvinni pszichológiai vizsgálatra.
    A gyámhivatal nem értett egyet a tegyesszel és megadták volna az engedélyt, de a szülők úgy gondolták, hogy akkor nem ez az ő útjuk, és nem teszik ki ennek a gyereket….

    Kedvelés

  2. lulukoci 2015. december 28. / 10:42

    A gyerek miatt nem hagyták jóvá? Vagy ez nem lehet tudni?

    Kedvelés

  3. Ősasszony 2015. december 28. / 12:13

    Az jó jel, ha mi ma kaptuk meg az alkalmasságit, méghozzá harmadszor? 🙂

    Kedvelés

      • Ősasszony 2015. december 28. / 12:43

        Az első két évre szólt, a második egy év hosszabbítás, a harmadik most már három évre, de reméljük, hogy ezt már nem kell. Talán jövőre mi is gyermekes család leszünk.

        Kedvelés

    • háztartásbeli andrea 2015. december 28. / 21:08

      Akkor most vallok, én megtettem, jópár éve az első jelentkezésemet visszavontam. Elbizonytalanodtam, vagy koncepciózusan elbizonytalanítottak, ezt a mai napig nem sikerült eldöntenem. Természetesen az azóta történtek fényében ezt már egyáltalán nem bánom, de jó sokáig nyomasztott, mert én végig tudtam, hogy nekem ez (is) az utam, csak újra neki kell rugaszkodni, És persze nyilván nem ártottak nekem az azóta letelt évek, még jobban lenyugodtam, önismeret, stb, bár akkor sem lett volna semmi, ha évekkel ezelőtt kapok gyereket, mondjuk fiatalabb anyuka lettem volna 😀
      Akkor a pszichológusok – mert kettőnél is jártam – feltűnően az egyedülállóságom firtatásával voltak elfoglalva, mint ha valami éretlen személyiséget, vagy jellemhibát kerestek volna emögött, egész konkrétan elhangzott a “túlzott autonómiaigény” kifejezés is, és még sok más, amit komolyan szégyellek ide leírni, pedig az illető szakemberre vetne rossz fényt, nem rám (pl. ha kisfiút kap egyedülálló nő, akkor félő, hogy a gyermek homoszexuális lesz (sic!)) Hát ez így volt, most már ország-világ tudja.

      Kedvelés

      • erenya 2020. március 6. / 11:14

        Hogy mi? És ez az aberrált szemellenzős idióta véglény emberek, családok sorsáról dönt?
        Fel kellene jelenteni a TASZnál minimum

        Kedvelés

  4. Cosima 2015. december 28. / 12:56

    Amikor vegigmentunk rajta, hosszúnak tűnt az a 6-7 hónap. De visszagondolva igazából jó volt, hogy minden lépésnél át kellett gondolni az örökbefogadást és megerősödve menni tovább. Ez tényleg azoknak is jó, akik közben jönnek rá, hogy ez nem az ő utuk.

    Kedvelés

    • Ősasszony 2015. december 28. / 13:19

      Nekünk a tanfolyam tetszett leginkább, ugyanis ott döbbentünk rá, hogy inkább a nyílt örökbefogadást választjuk. Fontosabb, hogy a gyermek minél kisebb legyen annál, hogy a szülőket ne ismerjük. Szemléletformáló volt, pedig mi sokat olvastunk az örökbefogadásról előtte is.

      Kedvelés

      • Ildy82 2015. december 28. / 16:03

        a várakozási időn rövidített, hogy nyílt vagy zárt az örökbefogadás?

        Kedvelés

        • Ősasszony 2015. december 28. / 16:36

          A várakozási időn nem rövidített. De ez soktényezős dolog, mert mi újszülöttet szeretnénk.

          Kedvelés

        • Örökbe 2015. december 28. / 16:38

          Általában minél nyitottabb valaki, annál rövidebb a várakozás. Aki újszülöttet akar, de a nyílt örökbefogadást kizárja, annak hosszabb lehet a várakozás.

          Kedvelés

  5. Ani 2015. december 29. / 18:01

    A tanfolyamon volt egy házaspár, 4 kiskorú gyereket neveltek. 2 a nő, 2 a férfi előző kapcsolatából. Közös valamiért nem lehetett, ezért örökbe akartak fogadni egy gyereket. Ők a tegyesznél simán “átmentek”, a gyámügy azonban nem adott nekik alkalmas haározatot, mondván, hogy a meglévő gyerekeiket neveljék fel.

    Kedvelés

    • Gyöngyi 2015. december 30. / 10:03

      Hm..egyetértek. Amíg sokan első gyermekre várnak, nem fair…

      Kedvelés

      • Kata 2015. december 30. / 11:32

        Szerintem nem ebből a megfontolásból döntöttek így. Inkább a mozaik-családdal járó feladatok mennyiségét nézhették a hivatalban. Egy ennyire “terhelt” családban nem jutna elég figyelem egy olyan gyereknek, akinek nagyobb batyuja van. Mindig a gyerek érdeke az első. Ha ez egy “egyszerűbb” négygyerekes család lenne, kaptak volna alkalmasságot.

        Kedvelés

        • Tücsi 2015. december 30. / 14:04

          Sziasztok!
          Nem gondlom, hogy azért kellene valakinek hátránnyal kezdenie, mert neki van már saját gyereke. Mi is két vérszerinti mellé szeretnénk egy harmadikat és szerintem akinek már több gyereke van az nem veszi el a lehetőséget azoktól, akik pl. csak újszülött fehér egészséges gyermekre vágynak.

          Kedvelés

        • Örökbe 2015. december 30. / 14:08

          Lehet úgy is nézni, hogy ők már el tudtak fogadni egy “nem a vérükből való” gyereket.
          Teaser: lesz interjú egy felnőtt örökbefogadottal, aki szerint pont ilyen lenne az ideális örökbefogadó család idősebb gyerek vállalására, akik már bizonyítottak, hogy elfogadják a “más gyerekét is”.
          Persze nem ismerem a konkrét családot.

          Kedvelés

          • Pakinyanya 2016. január 1. / 11:29

            Tök érdekes ez a téma. Mármint ez a más gyerekének elfogadása. Pont tegnap mesélte anyósom, hogy megszületett barátnőjének az unokája. A pici anyukájának már volt két gyereke a házasságából, az új párjával pedig most lett ez a pici. Az első házasságból született gyerekek bújnak az apukához, mármint anyukájuk új párjához, szeretik, elfogadják, feltételezem kölcsönös, különben nem tennének ilyet. A mai világban egyre többen “kényszerülnek” bele abba, hogy elfogadják a más gyerekét, mert könnyebben bomlanak fel a kapcsolatok, születnek újak, sokszor már “hozott” gyerekkel/gyerekekkel. Íly módon az egész örökbefogadás is beszűrődik azoknak az életébe, akik nem azért kerülnek vele kapcsolatba, mert nem születik vér szerinti gyerekük, mégis hasonló helyzetbe kerülnek, és szeretnek, nevelnek nem tőlük származókat. Talán ez is segít az örökbefogadásnak, hogy a társadalom egyre jobban megismerje, találkozzon vele. Ha nem is mindig klasszikus formájában.

            Kedvelés

  6. Marcsi 2016. január 5. / 13:12

    Egyedülálló esetében problémát jelenthet, ha naponta 50 km-t ingázik a munkahelyére (tömegközlekedéssel), a lakóhelyén pedig nincs a közelében rokon (nagyszülő), aki esetleg segítségére lehetne?
    Vidéken az ingázás megszokott dolog, sok szülő a munkahelye szerinti városba igyekszik íratni a gyerekét óvodába, iskolába, és így együtt utaznak minden nap. Csakhogy ők a vér szerinti gyerekeiket nevelik, senki nem vizsgálgatja a körülményeiket. Egy örökbe fogadni szándékozó esetében a fenti helyzet hátrányt jelenthet?

    Kedvelés

    • Örökbe 2016. január 5. / 15:18

      Szia! Üdv a blogon!
      Nem gondolom, hogy emiatt alkalmatlannak találnak.
      Sok sikert!

      Kedvelés

  7. Lizi 2016. január 5. / 14:59

    Mi most szeretnénk Örökbe fogadni egy kislányt, már van két vérszetrinti kisfiúnk. A nagyobb fiúnknak műbillentyűje van. A kicsi fiúnk teljesen egészséges de nagyon szeretnénk egy kislány, mivel vállalni nem merünk így örökbe fogadnánk. Remélem sikerül majd bár elég sok mindennek kell megfelelni.

    Kedvelés

    • Örökbe 2016. január 5. / 15:18

      Szia! Üdv a blogon! Sok sikert!
      Milyen korú gyerekre gondoltok? Mennyi idősek a nagyok?

      Kedvelés

  8. Ildi 2016. február 8. / 10:40

    Sziasztok! Múlt héten voltunk a TEGYESZ-nél első beszélgetésen ill. jelentkeztünk. Teljesen kó élmény volt viszont felmerült egy kérdés, hogy más megyében is kétszer kell pszichológushoz menni?

    Kedvelés

    • Örökbe 2016. február 8. / 13:27

      Szia!
      A törvény szerint a pszichológus legalább 1, legfeljebb 4 alkalommal vizsgálhat. Nem jelenti, hogy bármi baj van, ha visszahív még egyszer. Lehet, csak ő alaposabb.

      Kedvelés

  9. Queen Missy of Missylandia 2016. február 8. / 11:40

    Mi is kétszer voltunk, és hallottam olyanokról, akik háromszor voltak. A pszichológus dönti el, és ha van még kibeszéletlen téma, de az idő lejárt, akkor visszahív. Én pozitívan éltem meg. Mondott olyanokat, amikből később építkezni tudtunk a várakozásnál, ismerkedésnél. Nem úgy éltem meg, hogy nálunk valami baj lenne, egyszerűen a pszichológus biztos akart lenni a motivációnkat, az elképzeléseinket illetően, meg akart ismerni minket.

    Amúgy szerintem teljesen érthető, és elfogadható az állam részéről, hogy ellenőrzi, kik fogadhatnak örökbe, mert ha nem tenné, és mondjuk a gyermek – egy bántalmazó szülőhöz kerül (ezt nem rátok értem, hanem csak úgy általánosságban) – akkor a gyerek traumái mellett a felelősség kérdése is felmerül.

    Kedvelés

    • háztartásbeli andrea 2016. február 8. / 14:47

      Igen, de sajnos egy bántalmazót nagyon nehéz kiszűrni, hacsak nem személyiségzavaros, de a bántalmazók jelentős része nem az, sőt, a kívülállók számára teljesen normális embernek tűnnek, nem ritkán köztiszteletnek örvendenek. Persze ettől még meg lehet és kell is próbálni kiszúrni.

      Kedvelés

  10. Tóth Tiborné 2016. április 4. / 19:23

    azt szeretném kérdezni ha már felneveltem két gyermeket miért kell tanfolyamot végezni mindketten már felnöttek és anyák ök is

    Kedvelés

    • Örökbe 2016. április 4. / 21:01

      Sok olyan téma van, ami egy vér szerinti gyereknél nem merül fel, egy örökbefogadottnál igen.
      Például: hány éves korban fogod neki megmondani, hogy örökbe fogadtátok?
      Megmondod-e az óvónőknek, hogy örökbe fogadtátok a gyereket?
      Mit csinálsz, ha 12 évesen meg akarja keresni a vér szerinti anyját?
      Visszaviszed-e látogatóba a nevelőszülőhöz?

      A tanfolyamon ilyesmikről lesz szó, nem arról, hogy kell pelenkázni.
      Jó lesz 🙂

      Kedvelés

  11. Egyedül Andrea 2016. augusztus 23. / 17:20

    48 éves vagyok és sajnos nincs saját gyermekem. Nevelőszülőségben láttam volna a megoldást, hogy szülő lehessek de már nem vagyok biztos benne. A feltételeket olvasva lehet nem is felelnék meg, pedig csak a szeretetemet adnám!

    Kedvelés

  12. The Editor 2016. december 27. / 08:30

    baratom felesege mozgaskorlatozott. kerelmuket elutasitottak. ha jol ertem, ha nem lennenek hazasok, egyedulallokent beadva volna eselye?

    Kedvelés

    • Örökbe 2016. december 27. / 08:40

      Szia!
      Ezt így nem tudom megmondani. Ha arra gondolsz, hogy nem házasok, csak élettársak, az nem sokat változtatna a helyzeten.

      Kedvelés

  13. Dodo 2017. január 18. / 19:14

    A tegyesz minket is elutasított. Legalább 4 alkalommal voltunk a pszichologusnál (a honlapodon is van interjú vele, ami nagyon sokat mond a hozzáállásáról…) Az egészségi állapotunkra hivatkozott az elutasításban. Persze nem fogadtuk el a véleményüket. Most túl vagyunk a gyámügy által kiutalt pszichológussal történő beszélgetésen és megkaptuk a szakvéleményét. Ilyen egy elfogulatlan vérprofi, gonddal és odafigyeléssel összerakott szakvélemény. Úgyhogy folytatódik a tortúra, megy vissza a tegyeszhez az ügy a gyámügyről, mert beleegyeztünk idősebb gyerek örökbefogadásába.
    De szerintem veszett fejsze. Ahogy te is írtad a honlapon, a tegyesztől nem fogunk felajánlást kapni soha. Meg is mondták az “ítélethirdetésen”. Nincs értelme visszamenni, bizottság ül össze amikor van egy gyermek, ő is tagja a bizottságnak, ne reméljünk semmit. Életemben nem volt ilyen megalázó beszélgetésben részem.

    Kedvelés

    • Örökbe 2017. január 18. / 19:17

      Szia! Isten hozott!
      Sajnálom. Leírod, mi az az egészségi probléma? Mennyire idős gyereket vállalnátok? Esetleg az országos listán van remény, ott mások döntenek.

      Kedvelés

    • Tátrai Mária 2018. január 28. / 17:29

      Szia ! El mondanád melyik megyében vagy? Bennünket is elutasítottak mondjuk én nevelőszülő vagyok és tudjuk, hogy ezért. Mindenbe bele kötöttek. Akkor nektek is Tegyesz nemleges válasszal adta át a gyámhivatalnak?

      Kedvelés

  14. Koanda 2018. február 24. / 00:40

    Nekem két kérdésem lenne:

    Még egyetemre járok, jelenleg 22 éves vagyok, de mire a mesterképzést befejezem, leszek 25. Van rá lehetőségem, hogy még a tanulmányaim alatt elkezdjem a tanfolyamot?
    Az alkalmasságin befolyásoló tényező az, hogy elég rossz gyerekkorom volt? (Profik és amatőrök is gyakran bombáznak a véleményükkel, miszerint aki rossz családban élt, nem lehet jó szülő, stb… Viszont nem nagyon tudnék 1-2-nél több pozitív dolgot mondani arról a 15 évről, ameddig a szüleimmel éltem.)

    Kedvelés

    • Örökbe 2018. február 26. / 06:08

      Szia!
      Úgy érted, szeretnél örökbe fogadni és már most jelentkeznél? Egyedülállóként vagy van férjed?
      A 25 éves korhatár a tényleges örökbefogadásra vonatkozik, jelentkezni, várakozni előbb is lehet (és házaspárnál elég az egyik félnek betölteni).
      Tanfolyamot viszont csak az végezhet, aki már sikerrel átesett a pszichológiai vizsgálaton és környezettanulmányon. A gyámhivatal pedig fog jövedelemigazolást is kérni. Ha egyetemre jársz, hogy fogod eltartani a gyereket? A vizsgálatnál nem azt nézik, mi lesz 3 év múlva, hanem hogy jelen percben alkalmasak-e a körülményeid egy gyerek felnevelésére.

      Kedvelés

  15. Péter 2019. március 27. / 12:57

    Engem az érdekelne, hogy milyen alapon(morális) kér a magyar állam 70.000 Ft/ fő összeget a felkészítő 4 napos tanfolyamért. Az államnak a magatartásával nem azt kellene közvetítenie/elismernie, hogy aki örökbefogadó szülőnek jelentkezik az egy társadalmilag kiemelten hasznos “feladatot” vállal fel? Az örökbefogadás nyilván nemcsak az állam számára hasznos, hiszen az örökbe fogadni vágyók életén is segít, de az állam érdeke nem az lenne, hogy a gyermekek családban nőjenek fel, ahol a megfelelő figyelmet és szeretetet megkapják?Nem beszélve arról, hogy az államnak a gazdasági érdeke is azt kívánná meg, hogy ne nevelőszülőknél legyenek a gyermekek, akiknek az állam biztosítja a fizetést, hanem örökbefogadó szülőknél, akik vállalják, hogy felneveljék a gyerekeket a saját költségükön.Hosszútávon melyik út racionálisabb csak gazdasági szempontokat mérlegelve, ha már a morális dolgokat nem veszi figyelembe a magyar állam? Véleményem szerint ennek pont ellenkezőjét üzeni ezzel a 70.000 Ft-os díjjal, mintha kizárólag az állam tenne szívességet az örökbe fogadni vágyók felé. Nem beszélve, arról, hogy nem biztos, hogy olyan sok házaspár engedheti meg magának, hogy 140.000 Ft befizessen, ezzel rögtön kizárnak számos olyan potenciális szülőjelöltet, akik lehet, hogy kiváló szülők lennének, de nem tudják kifizetni a tanfolyam árát. Akinek van pénze az jobb szülő? Ráadásul nevetséges, hogy részletfizetési lehetőség sincsen, valamint készpénzben kell kifizetni a tanfolyam díját. Szóval milyen alapon kell 70.000 Ft/főt befizetni? Szerintem a tanfolyam megszervezésének/megtartásának a költségei meg sem közelítik ezt az összeget. Kíváncsi lennék mások véleményére is ezzel kapcsolatban, hogy ők mit gondolnak erről a kérdésről. Összegezve szerintem borzasztó rossz és cinikus üzenete van ennek a tanfolyami díjnak.

    Kedvelés

    • Örökbe 2019. március 27. / 19:44

      Érdekes a kérdésed. Nem tudok felelni, mert végülis sok egyéb alkalommal is foglalkoznak szakemberek az örökbefogadóval, és az nem kerül pénzbe. Viszont a külföldi eljárásokhoz képest ez aprópénz.

      Kedvelés

    • Laci 2020. március 10. / 18:51

      Igen, ki akarnak lényegében zárni sok szülőt. Ma már a “mit adjunk meg a gyerekeinknek” halmaz elég nagy, így ha 2×70.000 Ft problémát jelent, akkor lényegében elég nagy problémád lesz magával a gyerek mai normák szerinti felnevelésével. Nem pont a legelején, hanem monduk amikor középiskolás lesz.
      Gondolj bele: pl gyereket anyja beadja állami nevelésbe, mert fűtetlen helyiségben lakik (meg ha rájön a védőnő, úgyis elvennék), helyzetén nem tud változtatni, gyerek örökbeadható lesz. A szakemberek nem eggyel jobb helyre akarják örökbeadni, ahol mondjuk fűtés és ennivaló még van, de iskolázni már nem nagyon lesz miből, hanem egy olyan helyre, ahol remélhetőleg semmi ilyen akadálya nem lesz. Sajnos, ha a szakemberek semmilyen anyagi szelekciót nem követhetnének, akkor igazából az anyukának kellene visszaadni a csecsemőt, a fűtetlen helységbe.

      A helyeztet rontja, hogy nagyon nagy a túljelentkezés, és egyébként sokan a tanfolyamon szembesülnek irreális elvárásaikkal, a lehetetlen hajszolásával. Sokan még ekkor sem gondolják meg magukat, nem finomítanak a jelentkezésen, hajszolják tovább az esélytelent. Van egy rendszer, amit mi, jelentkezők amúgy túlterhelünk, nagyon sok alkalommal ingyen foglalkoznak velünk, pedig foglalkozhatnának a gerekekkel.

      Kedvelés

  16. Ráhel 2023. október 12. / 13:20

    Szia!
    Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy kizáró ok-e, ha az örökbefogadó eeszt-jében szerepel, hogy járt már pszichiátriai rendelésen és szedett valaha nyugtatót.
    Egy komoly műtétre készülök, az orvosok és a pszichológusom javasolják a szorongás miatt nyugtató szedését a műtétig, de félek, hogy ez kizáró ok esetleges örökbefogadásnál.

    Kedvelés

  17. Andi 2024. január 30. / 16:13

    Nekünk volt már határozatunk. Eddig egy alapítványi kiajánlásunk volt, amit visszautasítottunk. Volt egy nem kiajánlás, csak kérdés, hogy érdekel-e bennünket, de nemet mondtunk. Legutóbb kaptunk kiajánlást tesókra, és éreztük, ez az, csak életkort kell emelni! Aktabetekintés, rápillantás megvolt, alig vártuk az első találkozást. Ez sosem történt meg, már nem is fog. A pszichológus új, és a régi véleményét felülbírálta, és kihozta, hogy mi nem vagyunk alkalmasak gyermeknevelésre. Egyáltalán semmilyenre. Olyan jellemzést kaptunk…felolvastam mindenkinek akik valóban ismernek, és teljes döbbenet. Nem tudjuk, hogyan tovább. A gyámügyet hívtuk, de azt mondták, ők nem bírálhatják felül a tegyesz döntését mert ők csak egy végrehajtó szerv. A tegyesz fog a fellebbezésünkre reagálni és majd ők intézik a felülbírálatot. De jó! Korrekt, mi?

    Kedvelés

    • Örökbe 2024. február 1. / 07:08

      Szia!
      Ezt nem teljesen értem. Kiajánlás közben felülvizsgáltak titeket?

      Kedvelés

      • Andi 2024. február 1. / 09:08

        Igen, mert új a pszichológus.

        Kedvelés

  18. Andi 2024. február 1. / 09:00

    Igen mert új a pszichológus.

    Kedvelés

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .