A pszichológiai alkalmassági vizsgálat

Ha gondolkozol az örökbefogadáson, és előbb felkészülnél, ajánlom a Start csoportot, ahol választ kaphatsz a kérdéseidre. 

Kép-146

A Fővárosi Tegyesz Módszertani kiadványa szerint a pszichológus négy életterületet vizsgál:

  • az örökbefogadó motivációja
  • családi és élethelyzete
  • személyisége
  • leendő gyermekével kapcsolatos nevelési elképzelései.

Az alkalmassághoz mind a négy területen meg kell felelni, tehát lehet, hogy valakinek a személyisége teljesen alkalmas az örökbefogadásra, de a jelenlegi élethelyzete (például egy súlyos betegség) miatt mégsem javasolják. A vizsgálat része lehet pszichológiai tesztek kitöltése, ezeket a kiadvány felsorolja, de nem kötelező. Ha a jelöltet eltanácsolják, akkor azonban kötelező legalább egy teszt kitöltése.

A beszélgetés során tehát ilyesfajta kérdéskörökre lehet számítani:

  • A jelentkező gyerekkora, saját neveltetése, kapcsolata a szüleivel.
  • A jelenlegi családszerkezet.
  • Házaspárnál: mióta vannak együtt, mióta akarnak gyereket, milyen módokon próbálkoztak, lombikoznak-e még?
  • Hogyan jutottak el az örökbefogadásig? Ki akarta előbb? Vannak-e félelmeik?
  • Tud már a család az örökbefogadási szándékról? Mennyire elfogadóak?
  • Milyen gyereket szeretnének? A gyerek korára, nemére, származására vonatkozó elképzelések megtárgyalása, nyílt és titkos örökbefogadás.
  • Ha van már gyerek a családban, őt hogy nevelik? Mit szól a testvérhez?
  • Hogy tervezik nevelni a gyereket?
  • Az örökbefogadás sajátos kérdései: megmondják-e a gyereknek, hogy örökbefogadott? Megváltoztatják a nevét?

Ha van valamilyen sajátos körülmény a jelentkező életében, akkor várható, hogy abba belekérdez a pszichológus. Azaz egyedülálló jelentkezőnél szóba kerülhet, miért akar egyedül gyereket, milyen segítségre számíthat a gyereknevelésben. Ha van már örökbefogadott gyerek a családban, akkor az előző örökbefogadás tapasztalatairól nyilván kérdeznek. Ha valaki a gyereke halála után jelentkezik, akkor nyilván téma lesz, hogy ezt feldolgozta-e már.

A pszichológus annyit fog tudni, amit ott helyben elmondanak neki a jelentkezők, de hazudni nem érdemes. Nincsenek jó és rossz válaszok, nem kell felkészülni, fontos, hogy magát adja a szülőjelölt. A vizsgálat mellett ez az alkalom lehetőséget ad arra is, hogy a jelentkezők kérdezzenek a szakembertől, az örökbefogadás, gyereknevelés helyzeteiről tanácsot kapjanak. Lehet egyeztetni, ha például bizonytalanok abban, hogy milyen gyereket szeretnének.

A pszichológus a vizsgálat után egy véleményt ír a jelentkezőről, amiben megindokolja, hogy alkalmas-e, és milyen gyerek örökbefogadására. Ez nem feltétlenül azonos a jelentkező elképzeléseivel, például lehet, hogy az illető testvérpárt is elfogadna, de a szakember csak egy gyereket javasol neki. Más kikötést is tehet, például, hogy egy korábbi örökbefogadás után bizonyos időnek el kell telnie az újabb gyermekig. Ha a pszichológus javaslata nemleges, akkor jelen kell lennie az iratismertetéskor. Akit a pszichológus nem talál alkalmasnak, már tanfolyamra sem mehet.

Ha lejárt a határozat érvényessége, akkor újra szükség van pszichológusi vizsgálatra, és akkor is, ha egy sikeres örökbefogadás után valaki újra jelentkezik testvérért. Mindig az aktuális helyzetet vizsgálják. Tehát hiába kapott valaki elsőre testvérpárra határozatot, ha egy gyereket örökbe fogad és utána jelentkezik, akkor megint megvizsgálják, hogy az aktuális helyzetben fel tud-e vállalni még egy gyereket.

Nálatok hogy zajlott?

44 gondolat “A pszichológiai alkalmassági vizsgálat” bejegyzéshez

  1. Kata 2016. március 7. / 07:04

    Nálunk volt egy általános beszélgetés az alapokról, mert a hölgy teljesen függetlenül dolgozik az ügyintézőtől. Külön zajlott, a férjem 45 perc alatt végzett, én másfél órát voltam benn, mert kérdéseim voltak.
    Meséltünk magunkról, munkánkról, egymásról, arról, hogy képzeljük el az életet hármasban. Kiderült, h ő foglalkozik a későbbiekben azokkal a családokkal, ahol a gyereknek szakszerű segítségre is szüksége van az öf feldolgozásában.
    Aztán csináltunk egy Szondi és egy színtesztet. Meg akartam tudni, hogy mire valók a tesztek. Azt mondta, az objektivitáshoz kell, így indokolnak egy esetleges alkalmatlanságot. Megkérdeztem, mik azok a tényezők, amitől vki alkalmatlan, szorongtam ugyanis, hogy valamiért fenn maradunk a rostán. A tanfolyami társaink is beszámoltak hasonló félelmekről, mert pl nem volt matyóhímzés a gyerekkoruk, de most boldog, kiegyensúlyozott felnőttek…
    Mondott példákat: eltitkolt betegség, ha csak pótlék vagy munkához, segítségnek, magányoszlatónak kéne a gyerek, tehát nem önmagáért.
    Jót beszélgettünk, végig nagyon kedves volt és segítőkész, nem titkolózott. Bosszantott ugyanis, h az első, amúgy 3,5 órás találkozón az ügyintéző lesöpörte az összes kérdésemet az asztalról, innen viszont boldogan távoztam az új infókkal.

    Kedvelés

  2. Steiff 2016. március 7. / 07:05

    Mi a négy örökbefogadás kapcsán két pszochológussal találkoztunk. A helyi tegyesznél volt egy nő, akinél az első három alkalommal voltunk. Az első két alkalmasságinál nem is volt igazán gond, bár fura volt a nő. Beszólt, agresszív volt, de aztán túl lettünk rajta. A harnadik vizsgálatnál borult ki a bili, merthogy két örökbefogadás és egy vérszerinti baba után a rajzom alapján állapította meg, hogy nem vagyok alkalmas örökbefogadónak (!!!). Persze kiborultam, nagyon durván , agresszívan beszélt velem, és közölte, hogy ebben a családban a férjem viseli egyedül a terheket, ő van a gyerekekkel én meg csak lébecolok. Ez azért volt érdekes, mert a férjem alig volt otthon. Kiderült utólag, hogy neki az volt a vizsgálati stílusa, hogy megríkatta a jelentjezőket mert aki sír az az igazat mondja… Több panasz érkezett rá, végül kirúgták.

    Kedvelés

  3. lulukoci 2016. március 7. / 07:17

    Mi másfél hónappal a regisztráció után jutottunk el erre a pontra. Először közösen beszélgettünk hármasban, utána elbeszélgetett a hölgy külön-külön a férjemmel és velem. Az írásban jól össze lett foglalva mik voltak a főbb témakörök. Nekünk Rorschach tesztet kellett csinálni (szerintem mind denevér, de akkor igyekeztem kreatív lenni :-D).
    Ami érdekes volt, hogy nagyon rámenősen próbált minket….hát fogalmazzunk szépen: nem lebeszélni az örökbefogadásról, hanem rábeszélni a próbálkozásra a vér szerintihez. (Nálunk nincs megállapított orvosi oka a meddőségnek, viszont 42 éves leszek). Azóta sem tudom, hogy ezzel ki akarta-e ugrasztani a nyulat a bokorból, hogy az örökbefogadás mennyire csak egy helyettesítő- vagy pótcselekvés nálunk, vagy komolyan gondolta…Engem speciel megerősített abban (bár már nem kellett), hogy jó úton haladunk.
    Nagyon fontosnak, elengedhetetlennek tartom a vizsgálatot, ettől függetlenül sorstársaimmal hőbörögtünk egy sort azon, hogy mennyi – nem feltétlenül kellemes (néha megalázó: pl. az egyik alapítvány vezetőjének stílusa) – procedúrán kell átesnie egy leendő örökbefogadónak, miközben természetes úton a létező legszörnyűbb helyekre születnek gyerekek.
    Az eredmény kb 2 hónap múlva lett meg (szüneteltette a folyamatot a karácsony és társai). Mikor bementünk a Tegyeszhez, elolvashattuk. Sok jó meglátás volt benne, de a lényeg, hogy az alkalmasság meg lett állapítva 🙂
    Hozzá kell tennem én nagyon izgultam előtte, kb mint egy vizsga előtt 😀
    És tényleg nagyon fontos: mindent őszintén. Úgyis kiszúrja, ha hazudik az ember. Nekem is olyan keresztkérdéseket tett fel, hogy csak pislogtam (de mivel nem sumákoltam semmiben, nem is gabalyodtam bele a válaszokba).

    Kedvelés

  4. Anda81 2016. március 7. / 07:26

    Nálunk frissek az élmények, mert határozatot kell hoszabbítanunk. Alapvetően nen voltak félelmeink a vizsgálattal kapcsolatban. Egy jó beszélgetés zajlott, együtt voltunk bent a férjemmel.
    Ahog leírtad, általános kédéseket tett fel. Mivel közvetlenek voltunk, nem zárkóztunk el eg kérdés elől sem, és nem utsó sorban őszinték voltunk, egy alkalom elég volt, hogy meghozza a döntést.

    Kedvelés

  5. Villint 2016. március 7. / 11:10

    Mi tavaly voltunk, nagyon pozitív élmény volt, amennyire féltünk tőle! 🙂 A férjem teljesen ki volt borulva, hogy most biztos végigturkálják az agyában lévő összes gondolatot, én csak nevettem, nekem nem volt akkora stressz. Ehhez képest a férjemet le se lehetett lőni, szinte szóhoz se jutottam, annyira belelendült, tulajdonképpen egy kellemes hangulatú beszélgetéssé fajult a vizsgálat. A gyerekkorunktól napjainkig minden szóba került, családi viszonyok, de még a vasárnapi ebédről is beszélgettünk és receptet cseréltünk 🙂 Szóval nagyon jó volt, a pszichológus hölgy nagyon szimpatikus, kedves volt, mi budapestiek vagyunk, a VIII. kerületi Tegyesznél zajlott a vizsgálat. Igazából szinte csak egy mondat erejéig került szóba a gyerekvállalási terv, hogy akarunk-e még próbálkozni, vagy elköteleztük magunkat az örökbefogadásnál, de annyira határozottan rávágtuk, hogy befejeztük, elég volt a kínzás, hogy már léptünk is tovább. A beszélgetés kb. 1,5-2 óra volt, a végén mosolyogva mondta a hölgy, hogy köszöni, részéről sok sikert kíván nekünk, Ő nem fog akadályt gördíteni a folyamat útjába 🙂

    Kedvelés

  6. Laura 2016. március 7. / 11:50

    Az első alkalomra nem nagyon emlékszem, mert már 6 éve volt. Az viszont megmaradt, hogy annyira nem volt szimpi a hölgy és rettentő határozottan akart minket lebeszélni a nagyobb gyerek örökbefogadásáról. Szerinte először csecsemő kell és kész. Végül is megkaptuk a határozatot a mi kérésünk alapján, aztán meg csecsemőt kaptunk 🙂
    Most a testvért várjuk, tavaly szeptemberben voltunk a pszichológusnál, már másik megyében mert közben elköltöztünk. Kellemes meglepetés volt. Nagyon kedves volt a hölgy, kétszer találkoztunk. Az első alkalommal csak ketten voltunk a férjemmel. Mindketten bent voltunk nála, de először engem, majd őt kérdezgette az “előéletünkről”, majd utána már hármasban beszélgettünk. A második alkalom nálunk volt otthon. Saját környezetben akart látni minket a gyerekkel együtt. Ez is jól ment, ő mindjárt elvonult a fiunkkal a szobájába, úgyhogy mi csak hallgatóztunk 🙂
    Az első örökbefogadásnál nem engedték hogy feltüntessük a lapon, hogy nem szeretnénk roma származású gyereket. Azt mondták, szóban jelezhetjük, de leírni nem szabad.
    Most már nincs származási kikötésünk, és ezt meg is tudtuk beszélni.

    Kedvelés

  7. BeaMaminti 2016. március 7. / 16:37

    Nagyon örülök ennek a posztnak, mi most készülünk a pszichológussal való első találkozásunkra. 🙂 Kicsit izgulunk, de azért nem túlzottan, nem szeretnénk eltitkolni semmit. Ami a gyenge pontunk lehet szerintünk, h még lombikozunk. Mindenképpen több gyermeket szeretnénk, de nagyon kevés esélyünk van vsz-re. Nem szeretnénk az időt húzni, gyereket szeretnénk, aztán, h vsz lesz(nek), vagy öf – nagyjából olyan kérdés ez nálunk, mint h lány lesz vagy fiú. Amelyik lesz, annak fogunk örülni. 🙂 Ezért gondoljuk, h a lombik ellenére alkalmasak vagyunk. 😛

    Kedvelés

  8. rajzocska 2016. március 7. / 21:56

    Zsuzsa, írtad, hogy “Más kikötést is tehet, például, hogy egy korábbi örökbefogadás után bizonyos időnek el kell telnie az újabb gyermekig”: Tehát ez nem törvényszerű? Eddig abban a hitben voltam, hogy alapvetően 2 év korkülönbséget javasolnak. Puszta kíváncsiságból kérdezem, nekünk 2 év szerepel a papíron.

    Kedvelés

    • Örökbe 2016. március 7. / 22:34

      A korkülönbség és a családba érkezés közt eltelt idő nem ugyanaz. (Egy kétéves gyerek érkezése után két héttel sem szerencsés egy nulla évest is örökbe fogadni, még ha a korkülönbség ki is jön.)

      Kedvelés

      • Anda81 2016. március 8. / 05:50

        Mi most hosszabbítjuk a határozatunkat, még nem fogadtunk örökbe, és vér szerinti gyermekünk sincs.
        Nekünk azt mondták a TEGYESZ-ben, hogy ha testvért is szeretnénk a gyermekünknek, akkor ahogy az első baba papírjain megszárad az örökbefogadásról szóló határozatán a pecsét, azonnal adjuk is be a következő kérelmet. Ez a két év menyiben befolyásolja pl. azt, ha a gyermekünknek vér szerinti testvére születik, akit szintén örökbe szeretnének adni?

        Kedvelés

        • Örökbe 2016. március 8. / 06:46

          Nem, ha a gyereknek vér szerinti testvérét fogadnátok örökbe, akkor nem nézik a két év korkülönbséget, ha csak 11 hónappal fiatalabb, akkor is megkaphatjátok (már ha várakoztok és ezt jelzitek és mindenkinek a szájába rágjátok és örökbe is adható a kicsi).

          Kedvelés

          • Anda81 2016. március 9. / 05:51

            Tehát akkor az nem felesleges utánajárás, ha rögtön az első baba örökbefogadása után, máris beadjuk a következő kérelmet.
            Eddig ezt jeleztük a TEGYESZ-nél, többször is, és a gyámhivatalnál is. Nehezíti a pályát, hogy majdnem 1,5 év alatt a 4. családgondozót fogyasztjuk…

            Kedvelés

            • Örökbe 2016. március 9. / 06:45

              Szerintem ha valaki akar tesót, akkor a nyerő stratégia azonnal jelentkezni. Addig is állnak a sorban, születhet vér szerinti tesó, ha meg túl korainak találja a pszichó, akkor írja be a javaslatba, hogy mikor lehet ténylegesen örökbe fogadni. De addig is várakozunk és haladunk.

              Kedvelés

            • rajzocska 2016. március 9. / 08:52

              Mi is szerettük volna rögtön beadni, de az akkori családgondozónk az első utánkövetés után javasolta, és az akkor volt, amikor fél éves volt a kisfiunk. Mire időpontot kaptunk, még 3 hónap telt el.

              Kedvelés

            • Anda81 2016. március 9. / 21:47

              Köszönöm, hogy elmondtad! Azonnal beadjuk, ahogy lehetséges.

              Kedvelés

  9. Örökbe 2016. március 9. / 10:58

    Még tegyük hozzá, a fenti poszt a szakmai ajánlásokat tartalmazza, hogy minek kellene történnie a pszichológusnál. A gyakorlatban nagy eltérések lehetnek megyénként, az illető szakember beállítottsága szerint.

    Kedvelés

  10. Judit 2016. március 10. / 13:40

    Háát. Megvolt, de 6x kellett visszamennünk és utána olyan jellemzést írt, hogy látszott gőze nincs róla, milyen kategóriába kellene minket besorolni. Ezért tartom ellenszenvesnek az ilyen helyzeteket, mert ‘dobozokban’ gondolkodnak, aki kilóg belőle, azzal nem tudnak mit kezdeni.

    “…nem is lehet igazán megfogalmazni mivel foglalkozik..” tényleg csak 60 percen keresztül magyaráztam neki, de ugye ami nem passzol az ő megszokott világába, az nem létezik. Nekünk szerintem amúgyis nagyon sokáig húzódott a egész történet, 8 hónap után kaptunk érvényes határozatot.

    De végülis, ki lehetett bírni – mondhatni, megszoktam már 🙂 az ügyintézőnk pedig nagyon nagyon jó fej! (Mi tegyesznél voltunk, Bp.)

    Kedvelés

    • Örökbe 2016. március 10. / 13:43

      Hűha. Hatszor? Ez komoly? A foglalkozásotok volt a gond?

      Kedvelés

      • Judit 2016. március 10. / 13:57

        Hehe 🙂 leginkább én vagyok a kakukktojás a családban. Mikor elkezdem sorolni a végzettségeimet és hogy mivel foglalkozom (átlag ember számára szinte összeegyeztethetetlen dolgokkal, pedig valójában nem is olyan nagy a távolság a zenetanítás, terápiás kutyázás, edzőség és energiával való gyógyítás között 😉 elég csak pl a segítés-nevelés kapcsolatot nézni).
        Nna, meg hozzájött az igen terhelt gyerek-fiatal korom, szüleim halála (amin szerinte még nem vagyok túl; de ha nem beszéltem volna az akkori érzelmeimről akkor szociopata besorolást kapok 😉 Avagy van sapka-nincs sapka….)

        De nem értek attrocitások, udvarias volt, elmondta a dolgikat, viccelődtünk is kultúrlényekhez illően, sz’al ki lehetett bírni 🙂

        Kedvelés

        • Örökbe 2016. március 10. / 15:09

          De az csak vicc volt, hogy hatszor visszahívott? 4-szer lehet menni a kézikönyv szerint.

          Kedvelés

          • Judit 2016. március 12. / 10:18

            Hmmm. Akkor nem valami jó a humora….
            vagy! nem tud számolni –

            🙂

            Kedvelés

      • Judit 2016. március 10. / 14:06

        Ja. Meg a tesztek sem voltak sem egymással sem az ő elképzelésével fedésben, ezt meg is mondta. Pedig becsszó, nagyon igyekeztem normálisnak látszani 🙂

        Mondom én, hogy “dobozolt” mint Tóthék 😉

        Kedvelés

      • sky000 2017. május 9. / 21:48

        Sziasztok! Még új vagyok. A pécsi Tegyesz pszichológiai vizsgálatáról érdeklődnék. Tapasztalatok?

        Kedvelés

          • sky000 2017. május 10. / 15:28

            Szia! Remélem valaki csak volt a pécsi Tegyesznél!

            Kedvelés

            • Molly 2017. május 31. / 12:17

              Mi most estünk át rajta Pécsett, közös hosszú beszélgetéssel kezdtük, volt egy MMPI személyiségtesztünk és egy következő alkalommal az MMPI eredményéről, a családunkról, felmenőinkről és a motivációkról, gyereknevelési elképzelésekről beszélgettünk külön-külön 1-1 órát. A polcon láttunk egy Szondi teszt feliratú dobozt, gondolom van, akivel azt is használnak, ha szükséges. Én az itteni dolgokról csak jót tudok írni, ha valaki fél tőle, ne tegye, az egész rendszer nagyon pozitív képet mutatott nekünk, korrekt, felkészült emberekkel találkoztunk eddig, nagyon könnyű volt mindenkivel együtt működni. Persze, macera szabit kérni minden alkalommal, amikor környezettanulmány készül, vagy be kell menni a tegyeszhez, az első pszichológiai vizsgálatunkra kapott időpontunk ütközött is munkával, de összeszorítottuk a fogunkat, hogy akkoris megoldjuk, végül pedig az utolsó pillanatban a megbízóink halasztották a munkát, így azt éreztük, kicsit fenntről is segítenek minket.

              Kedvelés

  11. öem73 2016. március 18. / 15:42

    Pszichológiai vizsgálat. Szerintem a szükséges rossz. Nekünk úgy hogy neveltünk vér szerinti gyereket egy friss diplomás pszichológus leírt egy olyan jellemzést hogy csak pislogtunk ugyan ki a fenéről beszél és szerinte nem voltunk alkalmasak, mindezek tetejébe még mindhármunkat meghazudtolt a jegyzőkönyv ismertetéskor. Ekkor nagyon csalódottak voltunk és kb. 1 év elteltével folytatjuk a dolgot és kértünk új vizsgálatot természetesen új pszichológussal úgy hogy a Tegyesz vezetőjének írtam, hogy ennyi idő kellett ahhoz hogy lehiggadjak és higgadt fejjel döntést hozzak, így nem teszek panaszt a hölgyemény ellen, és nem ásom el már a karrierje elején, de soha többet az eljárásunk során még csak látni sem kívánom. A második hölgy egy tapasztalt szakember volt, aki elolvasva az előző tesztek értékelését a válaszainkat azt mondta, hogy nem érti miért talált alkalmatlannak bennünket az előző hölgy, de szerinte nincs min aggodalmaskodni, rágódni, megkaptuk az áment, majd az a határozatunkat is 2015-ben. Azután sokat gondolkoztunk, és a vér szerinti gyerekünk is egyetemre ment , sőt ismeretségi körbe akkor fogadta örökbe testvérpárt így mi is eldöntöttük hogy módosítjuk a határozatunkat hogy testvérpárra is alkalmasak legyünk, így néhány hete ismét egy hölggyel volt találkozónk, de nem ugyanazzal, akivel előzőleg mert időközben Ő már máshol kezdett dolgozni és szerencsére nem is az elsővel…..Viszont ez a harmadik beszélgetés már kezdett kicsit sok lenni az igazságérzetünket ugyanis a hölgy mindannak ellenére ismét egy teljes vizsgálatot csinált, hogy minden anyagot megkapott rólunk, mintha nulláról indultunk volna, így egyrészt a férjem sem vett már részt kitörő örömmel a beszélgetésen és én is kissé ingerültebb lettem mikor közölte a beszélgetés elején hogy kezdjük az alapoknál. Ismét egy egész délelőttös elfoglaltság volt, és még a hölgy jegyezte meg, hogy legyünk együttműködőbbek. Mire én közöltem Vele, hogy hölgyem úgy vélem eléggé együttműködőek vagyunk amit többet közt az is jelez, hogy a kolleganője hülyesége miatt is visszajöttünk, ismét itt ülünk egy délelőttöt mindaz ellenére, hogy szerintünk ez az egész pszichológia egy nagy humbug, amit az is bizonyít, hogy Ön ezt és ezt vette ki a formákra adott válaszunkból, holott teljesen más jellemző ránk. pl: szerinte én egy művész lélek vagyok, akit az érzelmei vezetnek és az érzelmek alapján dönt, holott és túlságosan is a realitások talaján élek és pro-kontra alapon hozott inkább döntést az érzelmek nem igazán játszanak benn szerepet. Mikor kijöttünk mondtam is a férjemnek, hogy ha ezek ellenére megkapjuk a testvérpárra is az alkalmasságot, na az csoda lesz…..és végül megkaptuk! 😀
    Szóval szerintem nem kellene, hogy a pszichológiai vizsgálat legyen a mérvadó.

    Kedvelés

    • háztartásbeli andrea 2017. április 2. / 09:27

      Remélem, nem érted félre a hozzászólásomat, de az én szakmámban is mindig vannak laikus okoskodók, akik jobban tudják, baromi idegesítőek! 🙂

      Kedvelés

  12. Zsófi 2016. április 26. / 08:44

    Én egyedülállóként fogadtam örökbe, két órát töltöttem a pszichológusnál, nem volt teszt töltögetés, keresztkérdések, kihallgatás, csak beszélgetés, kellemes hangulatban… és egy nagyon pozitív jellemzés utána.

    Kedvelés

  13. Tutti-frutti 2016. április 26. / 11:57

    Mi jövő héten megyünk az elsőre! 🙂

    Kedvelés

  14. zsófi 2016. április 26. / 20:17

    Mi tegnap voltunk az elsőn és utolsón 🙂 Beszélgetés, együtt a férjemmel, semmi teszt, semmi rossz élmény. Elgondolkodtató kérdések is voltak. Kb. 1,5 óra volt. Szakértői véleményre még várunk persze.

    Kedvelés

  15. Tutti-frutti 2016. május 6. / 15:30

    Mi a héten voltunk a férjemmel. Nekünk lesz még egy, ahova a meglévő gyermekcsét is el kell vinnünk. Beszélgetés volt, és néhány szakértői jótanács, amin lehet gondolkodni. Az egész nagyon pozitív élmény volt.

    Kedvelés

  16. zella36 2017. március 26. / 22:41

    Mi nevelőszülőként szeretnénk örökbe fogadni, nem tudom minket hogyan vizsgálnak… Ha valakinek van tapasztalata ilyen “helyzetre”, kíváncsian várom…

    Kedvelés

    • Örökbe 2017. március 27. / 10:17

      Szia! Üdv a blogon! A nálatok nevelkedő gyereket akarjátok örökbe fogadni?
      Az alkalmassági ugyanúgy zajlik, felkészítő tanfolyam is kell. De nyilván formális az egész, hisz ismernek titeket már.

      Kedvelés

      • zella36 2017. március 27. / 17:44

        Igen… bár épp , hogy beleférünk.. a kicsi 2014 júliusban született, én pedig októberben töltöttem be a 45-öt Remélem nem lesz gond..ja és tegyeszesek vagyunk… már olyat is mondtak lehet nem lehetünk tovább nevelőszülők…Sajnálnám.. Van rajta kívül 3 neveltem. a pici is örökbe adható lesz, hisz 16 hónap alatt egyszer látta az anyja 15 hónaposan.. de a korkülönbség miatt azt már nem tudjuk vállalni. A két nagyobbat látogatja az anyja, ráadásul falubeli csak anyuka lelépett 550 km-re, de 2-3 havonta jön… Ők 8 és 6 évesek. 8-an vannak, testvér kapcsolattartás van, 3 helyen vannak nevelőszülőknél, nem valószínű, hogy haza kerülnek, de örökbe se igen… Így állunk. Őket sem igen tudnák máshová helyezni, így remélem maradhatok nevelőszülő. Van 3 saját gyerekem is Ők már nagyok..27, 24, és 14 évesek. Nem volt kérdés, mindenki szeretné a kislányt.
        Adtam már örökbe is.. Biztosan jó helyre került, Olaszo-ba, de semmit nem tudok róla. A szívünk egy az egyben megszakadt…nem lehet kiheverni… A kislány került a helyére, s Ő töltötte be az űrt. Újszülöttként hoztuk ki, s azóta a szívünk csücske.

        Kedvelés

        • Örökbe 2017. március 27. / 19:21

          Ha megvan a 45 év, akkor ez nem akadály. És akkor is akarjátok, ha nem lehettek többet nevelőszülők?

          Kedvelés

            • Örökbe 2017. március 28. / 12:41

              Remélem, minden jól sikerül. És gyertek majd a Babaköszöntőbe!

              Kedvelés

  17. Bán andorné 2021. március 7. / 11:26

    Üdv! A párommal 5 éve nevelünk egy családba fogadott kisfiút aki a párom részéről rokon kisgyerek. Az idén szeretnénk véglegesíteni, örökbe fogadni főleg hogy a szülők megirták a lemondó nyilatkozatot is a mi javunkra!

    Kedvelés

    • Örökbe 2021. március 8. / 07:18

      Szia! Sok sikert kívánunk! És gyerek majd a Babaköszöntő rovatba, ha sikerült!

      Kedvelés

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .