Kata összeszedte az ajánlott linkeket, de a hozzászólásokat is meghagytam, mert ott megvitatták az olvasók a cikkeket.

Törvényi változások

http://vs.hu/megvaltoztak-az-orokbefogadas-feltetelei-0307

http://www.hirado.hu/2014/03/25/modosult-a-szabalyozas-kotelezove-tettek-az-utankovetest/

 

Sztárinfók, ismert személyek és az örökbefogadás

http://www.origo.hu/itthon/20140228-gyurcsany-ferenc-lehetove-tenne-az-orokbefogadast-a-meleg-paroknak.html

http://www.origo.hu/egeszseg/20141216-czeizel-endre-genetikus-professzor-interju.html

http://www.nlcafe.hu/noklapja/20150121/angelina-jolie–interju/

http://pozitivnap.hu/kultura-es-szorakozas/mit-rejt-a-hirnev-15-hires-ember-akit-orokbe-fogadtak

http://www.nlcafe.hu/sztarok/20150129/tom-selleck-magnum-bajusz-szuletesnap/ – csak meglibbentik, hogy öf szülő

http://www.life.hu/csalad/20150124-sean-penn-a-nevere-veszi-charlize-theron-orokbefogadott-fiat-a-haromeves-jacksont.html

http://www.joy.hu/sztarok/36486_uj_gyerek_a_lathataron_brangelinaeknal.html

 

Írások a magyar örökbefogadás és gyermekvédelem minden szemszögéből

http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/03/17/tul-sok-leadott-baba-miatt-all-az-inkubator-mukodese/

Helyettes szülői hálózat: http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-630721

Magyarok külföldről fogadnak örökbe: http://www.nlcafe.hu/csalad/20111118/gyerekek_es_gyokerek__orokbefogadas_kulfoldrol/

http://www.nlcafe.hu/noklapja/20140529/orokbefogadok-es-orokbefogadottak-dilemmai/

http://www.nlcafe.hu/csalad/20140227/orokbefogadas-karos-mondatok/

http://www.nlcafe.hu/csalad/20140611/orokbefogadas-nevelesi-nehezsegek/

Mózeskosár honlapján Székely Zsuzsanna : Normatív krízisek az örökbefogadásban, 2014 című előadás anyaga, http://www.mozeskosaregyesulet.hu/discourses.php

Egy fájdalmasan szép történet egy örökbefogadott mozgássérült fiúról, muszáj veletek megosztanom: http://nol.hu/kultura/a-meghirdetett-gyermek-1477673

Az örökbefogadásra 20 évvel ezelőtt került sor, oly módon, hogy a csecsemőotthon a Nők Lapjában feladott hirdetés alapján keresett a mozgássérült kisfiúnak örökbefogadó szülőt. A fiú blogja: http://eletemszavai.blog.hu/2012/11/04/egy_kis_ismerteto_rolam_par_szo_a_verseimrol#more4889069)

http://www.nlcafe.hu/baba/20141103/igazi-gyerek-az-orokbefogadott/

http://feol.hu/hirek/ujszulott-kislanyt-tettek-a-szekesfehervari-korhaz-babamento-inkubatoraba-1663001

http://m.nol.hu/belfold/kiutalt-allami-gondozottak-1501967

http://hivatlanul.com/ne-vegyetek-el-gyermekeinket-azert-mert-szegenyek-vagyunk-az-avm-felhivasa/

Bíró Rita szép gondolatai az örökbefogadásról: http://eletszepitok.hu/felvallalni-az-orokbefogadast/#.VMQdnyzYoox

Andi nicknevű olvasónk története: http://www.repcevidek.hu/egyeb/mert-orokbe-fogadni-jo.html

Roma/Cigány örökbefogadás

http://hvg.hu/itthon/20130121_orokbefogadas_roma_kislany_kisfiu

http://www.nlcafe.hu/csalad/20140319/cigany-gyerekek-orokbefogadas-csalad/

http://mno.hu/belfold/orokbefogadasi-kampanyt-inditanak-1260483

http://www.atv.hu/belfold/20141201-atv-start-novak-katalin Itt elmondja az államtitkát, hogy valóban az idősebb és sérült, beteg gyerekek örökbefogadását szorgalmazzák majd jövőre.

Roma örökbefogadás a Fókusz Pluszban. A szereplőket ismerhetitek a blogról. Untersteller Ágnes, Bakó Judit, Székely Zsuzsa beszél róla. http://rtl.hu/rtlklub/fokuszplusz/roma-orokbefogadas-hatvanyozott-eloiteletek

Beszélgetés Illésné Áncsán Arankával az RTL Klub Portré műsorában:http://rtl.hu/most/63555_portre_egy_kedves_ismeros_sok-sok_gyermek_anyukaja_neveloje_

 

Információk a cigány kultúrához by Cosima, Buzsa és Dutka

Magyarországi cigány kultúra: http://cigany.lap.hu/cigany_muveszet/11253518

cigány irodalom: http://www.kethanodrom.hu/

országos cigány műv. kp: http://ocmk.blogspot.hu/

Esélyegyenlőség: http://www.romapage.hu/F%C5%91oldal

Nemzeti Roma Összefogás (a roma közéletről, a romák élethelyzetéről) https://www.facebook.com/groups/264506183673233/

Komplex szociális, oktatási, családgondozói, preventív gyermekvédelmi, egészségügyi esélyteremtő program. Célja, hogy egyenlő esélyű hozzáférést biztosítson a roma/ hátrányos helyzetű családoknak és gyerekeinek:

http://www.kedveshaz.hu/

https://www.facebook.com/pages/Kedvesh%C3%A1z/360169894079969

A roma holokauszt emlékét megőrző oldal: https://www.facebook.com/groups/264506183673233/

Lakatos Erika fotóművész, jazz énekesnő:http://hu.wikipedia.org/wiki/Lakatos_Erika

Kelet-Magyarországon működik a Bhim Rao Egyesület, az ő munkájukat is érdemes megnézni. https://bhimrao.hu/

az első roma lakásétterem a Romani Platni:http://romaniplatni.blogspot.hu/

Uccu alapítvány egyik szuper kezdeményezése a Gyere velünk a nyóckerbe (http://www.adjukossze.hu/projekt/projektadatlap/154?uzenet=1), melynek célja, hogy párbeszédet teremtsen a roma és nem roma középiskolások között, ezzel bővítve ismereteiket, segítve egymás elfogadását, egyúttal csökkentve az előítéleteket és a sztereotípiákat a roma társadalommal kapcsolatosan.

Amaro Trajo “Életünk” Roma Kultúráért Alapítvány:https://www.facebook.com/pages/Amaro-Trajo-%C3%89let%C3%BCnk-Roma-Kult%C3%BAr%C3%A1%C3%A9rt-Alap%C3%ADtv%C3%A1ny/213609625458288?sk=timeline
Céljuk, hogy segítsék a roma gyerekek és fiatalok esélyegyenlőségét, részt vegyenek abban a civil munkában, amely a roma kultúra megőrzését, a roma közösségek népszerűsítését a romák társadalmi integrációját tekinti feladatának.

Kugler Art Szalont a Sütő utcában. Céljuk teret adni a cigányság képző-, nép- és iparművészetének, tele van a galéria festményekkel, tárgyakkal és programokat is szerveznek. https://www.facebook.com/kuglerartszalongallery

Varga Erika roma divattervező munkássága, a Romani Design http://www.romani.hu

“Híres roma származású emberek” oldal: https://www.facebook.com/pages/H%C3%ADres-roma-sz%C3%A1rmaz%C3%A1s%C3%BA-emberek/316960414984648

Buvero, roma nőkből álló civilszervezet: https://www.facebook.com/buvero/info?tab=page_info

Romedia Foundation is, amely a kisebbségeknek szeretne hangot adni: https://www.facebook.com/romediafoundation/timeline

A Romani Gastro oldal pedig a hagyományos és modern roma gasztronómiát közvetítő blog: https://www.facebook.com/pages/Romani-Gastro/1538402006386616?sk=timeline

 

Interjúk és más hanganyagok

http://www.mediaklikk.hu/2014/04/24/arcvonasok-morucz-lajosne-vedono/

http://www.mediaklikk.hu/2014/05/07/vendeg-a-haznal-az-eletet-ado-anya-es-a-hat-het-gondolkodas/

http://www.mediaklikk.hu/2014/05/07/valasz-utak-orokbefogadott-tizenevesek/

Ugyanők videón.

Egy felnőtt örökbefogadott gyökérkeresése: http://www.mediaklikk.hu/2014/09/08/a-szulo-es-az-anya-kozott-egy-orokbefogadott-fiu-tortenete/

külföldi örökbefogadás Magyarországról, interjú Csapó Zsuzsanna kulturális menedzserrel, aki egy olasz szervezet (volt) képviselőjeként beszél http://www.klubradio.hu/index.php?id=218

 

Zsuzsa más oldalon a témában megjelent cikkei, a blogon nyilatkozók története máshonnan

http://bezzeganya.postr.hu/tiz-tevhit-az-orokbefogadasrol

http://gyereksorsok.hu/

Egyébként egy spanyol blog, várakozó apuka írja, aki magyar gyerekekre vár. http://www.eliniciodeunanuevahistoria.blogspot.com.es/2015/01/orokbe-un-blog-hungaro-especial.html

http://divany.hu/poronty/2014/11/20/babak_a_racs_mogott_anya-gyerek_korlet_a_bortonben/

http://bboom.hu/szuloszoba/Hatizsakban_visszuk_az_egymas_nelkuli_multat a Kisrigók története egy másik interjúban

http://divany.hu/poronty/2014/11/20/babak_a_racs_mogott_anya-gyerek_korlet_a_bortonben/

Civilizáció – Homoszexualitás és örökbefogadás a HírTv-n: Székely Zsuzsa, Szőnyi Szilárd és Dombos Tamás vitája http://mno.hu/civilizacio/homoszexualitas-es-orokbefogadas-1270641

Borsnéniék a Magyar Katolikus Rádió Kiútkeresők című műsorában, cigányság-örökbefogadás témában http://katolikusradio.hu/?m_id=4&m_op=viewmusor&id=361117&ado=1&adonev=bud

 

Külföldi vonatkozású hírek

http://www.hirado.hu/2014/03/18/tucatnyian-bortonben-gyermekkereskedelem-miatt-sanghajban/

Romániai örökbefogadások: http://nol.hu/kulfold/naponta-eltaszitanak-negy-gyermeket-1453313

Kényszeradoptálások: http://www.nlcafe.hu/csalad/20140303/gyerekrablasok-a-vilagon/

http://444.hu/2014/05/25/kartondobozban-reptettek-tobb-szaz-csecsemot-amerikaba/

http://hu.euronews.com/2014/09/26/egyre-nehezebb-a-nemzetkozi-orokbefogadas/

Azoknak, akik még mindig szeretnének egy cuki afrikai babát örökbe fogadni: (egy etiópiai örökbefogadás visszásságai) http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/oct/31/international-adoption-made-me-a-commodity-not-a-daughter?CMP=fb_gu

http://www.nlcafe.hu/csalad/20141107/orokbefogadas-kisfiu-orom/

Amerikai történet: http://m.hir24.hu/hirek/elet-stilus/Hat-arva-testver-keres-uj-szuloket

Az apa jogai: http://nol.hu/kulfold/sosem-lattam-de-az-enyem-1501025

Ausztria: http://hvg.hu/vilag/20150114_Nem_verszerinti_gyereket_is_orokbe_fogadh#rss

“Ettől az örökbefogadást népszerűsítő filmecskétől picit megszakadt a szívem”. Igaz történeten alapul, mely Irakban játszódott le egy árvaházban. Ezzel szeretné népszerűsíteni egy indiai alapítvány az örökbefogadást. http://zacc.cafeblog.hu/2014/08/18/ettol-az-orokbefogadast-nepszerusito-filmecsketol-picit-megszakadt-a-szivem-video/

Megbüntettek egy kínai nőt, mert 39 fogyatékos gyerekeket gondozott http://www.nlcafe.hu/csalad/20150122/orokbefogadas-buntetes/

http://www.nlcafe.hu/csalad/20150129/majatultetes-apa-lanya-valasztas/#kapcsolodo

Kórházban elcserélt babák. http://mno.hu/szinesvilag/husz-eve-elcsereltek-oket-igy-alakult-az-eletuk-1272191

http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/12/23/46-ev-utan-megolelhette-sosem-latott-gyermeket-az-apa/#sl

 

Idegen nyelvű sajtó

http://www.standard.co.uk/news/london/woman-21-born-of-rape-and-adopted-by-two-londoners-my-birth-mother-thought-i-was-evil-and-wanted-to-strangle-me-9512954.html

Woman born of rape and adopted by Londoners.

http://edition.cnn.com/2014/11/12/living/separated-at-birth-reunited-on-facebook-parents/index.html?hpt=hp_c3

http://www.irishtimes.com/news/social-affairs/adoption-measures-may-offer-vulnerable-children-second-chance-1.2016372

http://www.irishtimes.com/news/social-affairs/ireland-records-second-highest-fertility-rate-in-eu-1.2018943

 

Egyéb (terhesség, mesterséges megtermékenyítés és az örökbefogadás, alternatív családmodellek)

http://hvg.hu/itthon/20141128_Nincs_ingyen_gyerek_es_amelyik_nem_jon_os#utm_source=hvg_weekly&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2014_12_03&type-id=HvgWeekly&user-id=73EDDEE1&utm_content=normal

 

Petesejtdonáció, embrió örökbefogadás, béranyaság

http://www.nlcafe.hu/egeszseg/20141210/mesterseges-megtermekenyites-/

http://fem3.hu/musoraink/9_honap_extra/141_9_honap_-_extra_rippel_ferenc_es_felesege_a_petesejt-donaciorol.html

http://www.csaladhalo.hu/cikk/hatter/embrioadomanyozas-pro-es-kontra

http://bezzeganya.reblog.hu/sajat-nagymamaja-atultetett-mehebol-szuletett-ket-kisfiu

Alternatív családmodellek: http://nol.hu/kultura/szerelem-nelkul-konnyebb-1514603

Steiner Kristóf is ilyen családmodellben gondolkodik: http://divany.hu/poronty/2015/01/26/negy_szulom_van_es_mind_a_negy_meleg/

 

Gyereknevelés

A bőrkontaktus és a sírni hagyás:

http://szuletesmese.blog.hu/2015/02/10/akkor_most_hagyjuk_vagy_ne_hagyjuk_sirni_a_babat_sir_a_baba

Nem eszik a gyerekem, hasznos tanácsok: http://www.lll.hu/nem_eszik_a_gyerekem

624 responses »

  1. Vélemények?
    http://tenyek.hu/tenyek/210536_elszakitottak-botondot-a-csaladtol.html
    http://www.nlcafe.hu/baba/20160511/neveloszulok-korkulonbseg/

    Először a cikket olvastam. Eszerint jogot sértettek a nevelőszülők az épp hatályos jogszabályok szerint. Ez egy munkahely, engem is megfeddnek, ha nem úgy végzem a dolgom, ahogy elő van írva.

    A híradós bejátszásban nyilatkozott a kisfiú nagymamája. Hol volt a hölgy és a vsz család akkor, amikor kimondták, hogy a gyerek örökbe adható? Hogy válhatott örökbe adhatóvá, ha látogatták őt, és volt élő kapcsolat? Miért nem vehette magához a gyereket a vsz nagymamája, ha erre hajlandóságot mutatott?

    Azt simán értem, hogy miért nem engedték soron kívül, hogy a nevelőszülők lánya ezt a kisfiút örökbe fogadhassa. De itt valami nagyon nem kerek…

    Kedvelés

    • Ez az adás dramatizálva van, de kábé ez a valóság.
      Ha több mint 45 év a különbség, még maga az atyaúristen sem fogadhatja örökbe a gyereket.
      Ha a vér szerinti szülő lemondott, akkor a nagymamának nincs szava.
      És arra sincs szabály, hogy a nevelőszülő lányát előnyben kell részesíteni.

      Fájdalmas, de a nevelőszülőnek nem az a dolga, hogy “foggal-körömmel harcoljon a gyerekért”.
      Sok hasonló történetbe botlom, amikor több 45 évnél a korkülönbség, de a nevelőszülő reménykedik. Nincs kivételezés.

      Kedvelés

    • Ha pedig a gyerek örökbe adható, akkor már a szüleinek sem él a felügyeleti joga.
      Onnan édesmindegy, mit akarnak.

      Ha előbb kapcsolnak, a jogok megszüntetése előtt nyíltan örökbe adhatták volna a szülők a nevelőanya lányának a gyereket. (nyilván reménykedtek a csodában, hogy náluk majd kivételt tesznek a 45 évvel). De ez is elég kiskapu-szagú, én megértem, ha egy fenntartó nem boldog ettől.

      Kedvelés

    • Azért is nehéz megítélni a helyzetet, mert sajnos a médiumok úgy tálalják, hogy minél érdekesebb, drámaibb legyen, hiszen az hozza a nézettséget. Pr-os vagyok, sok kapcsolatom van sajtóval, tudom, hogy milyen ügyesen ferdítenek anélkül, hogy hazudnának, egyszerűen azzal, hogy az információknak csak a nekik tetsző részét mutatják be, a többiről nem beszélnek. Amúgy is az örökbefogadás témája és ismeretanyaga nagyon széles, ezt tudjuk mind, akik itt olvasgatunk és látjuk, hogy mindig akadnak új és új információk, megoldások, témák. Szóval anélkül, hogy mindenkit kiokítanának az egész örökbefogadásról (ami persze lehetetlen) nagyon nehéz úgy hírt átadni, hogy hiteles is legyen, meg mindenki helyén tudja kezelni az információkat és pontosan tudja, hogy mit jelent.
      Valóban a nevelőszülőnek elvileg nem az a dolga, hogy a gyereket magához láncolja, sőt kifejezetten arra kell felkészítenie, hogy előbb-utóbb örökbe fogadják és ezt ő szépen, jól végigkísérje, ahogy olvashattunk itt is olyat, amikor ez gyönyörűen működött (amőgy nem tudom, hogy ezt mennyire tanítják nekik és mennyire készítik erre fel őket, el tudom képzelni, hogy az ország területein más-más módon kezelik ezt a tegyesznél, gyámhivatalnál is). Ugyanakkor a gyerek szempontjából nyilván káros ez az elvétel, hiszen őt szerették, gondozták és biztonságot nyújtottak neki.
      Azért is kellett Kata annyi kérdést feltenned fentebb, mert ugye ez egy rövid híradás, ami korántsem tartalmazza az összes ismeretet a dologról. Nagyon könnyű beállítani úgy a dolgot, hogy itt mindenki gonosz, de ők milyen rendesek.
      Ugyanakkor az, hogy mennyire jók a helyi tegyeszesek, gyámhivatalosok, az is ismeretlen téma. Az egész megint csak arra jó, hogy egy gyerek élete menjen tönkre a dologban, hiszen a leginkább azt érzem, hogy ezt a gyereket rángatják: a vsz hozzátartozói, akik látogatják, de örökbe is akarják adni, a nevelőszülei, akik egy nem reális jövőképpel hitegetik és végül persze a rendszer is, hiszen ha örökbe adható, akkor adják örökbe de minél hamarabb, hogy végleg rendeződjön a sorsa.

      Kedvelés

      • Egy vér szerinti szülő, ha már valakinek muszáj örökbe fogadnia a gyereket, nyilván azt támogatja, hogy a nevelőszülő legyen az, akivel kapcsolatban maradhat, és nem egy idegen, az ország túlfelében lakó valaki, amikortól semmit nem fog tudni a gyerekről.

        Attól tartok, a legelején nem világosították fel a családot, hogy a 45 év kőbe van vésve, felesleges ábrándokat dédelgetni az örökbefogadásról.

        Kedvelés

        • Vagy felvilágosították, de elszállt az információ a fül mellett. Saját tapasztalat, hogy néha hiába igyekszik az ember, valami kérdés és értetlenség akkor is marad, ha százfelől írom körbe. Sajnos 😦

          Kedvelés

    • Nálunk hasonló (csak a vsz anya lemondott a gyerekről) volt a szitu, és a nevelőszülők, akkor lettek együttműködőbbek, amikor megmondták nekik, hogy ha meghiúsítják a mi örökbefogadásunkat, a gyereket más nevelőszülőhöz viszik át.

      Kedvelés

      • Én emberileg teljesen megértem a nevelőszülők fájdalmát.
        Viszont nem szeretnék úgy barátkozni a gyerekkel, hogy a nevelőszülő épp fellebbezéseket irkál, a vér szerinti nagymama nyilatkozik, hogy ő a nevelőanya lányának szánja a gyereket, és forgat a TV2.

        Kedvelés

        • Csak ez megint egy olyan munkakör, ahol hatalmas a kiégés veszélye, és nehéz a váltás, mert egyrészt nincs elég nevelőszülő, másrészt ha szabadságot/időt kér, arra nem jár fizetés, és elvész a megélhetés. Hibásnak tartom azt a gyakorlatot, hogy nevelőszülő valaki csak főállásban lehet. Nekik iszonyú fontos lenne a több lábon állás, vagy egy-egy fizetett alkotói szabad év, amikor regenerálódhatnának, és több lelki támogatás is kellene, hogy ne csússzanak bele érzelmileg ilyen helyzetekbe.

          Kedvelés

          • A Waldorf iskolákban is úgy van, hogy ideális esetben egy tanár 1-től 8-ig viszi a gyerekeket, ő a tanítójuk, vele töltik a legtöbb időt. A 8. év után pedig kap egy év fizetett szabadságot, hogy regenerálódhasson, feltöltődhessen és átállhasson arra, hogy a 14 évesek után 7 évesekkel fogja tölteni az időt egy egészen más szinten. Így valószínű, hogy amit írsz, teljesen helytálló.

            Kedvelés

            • Jobb helyeken nem csak a tanároknak jár az egy év alkotói szabadság pont a kiégés elkerülése érdekében, és szerintem ráférne a kórházi ápolókra is bőséggel.

              Aztán persze végiggondolom, hogy így is gyűlöl bennünket a nép azért a június-július-augusztusért, ami igazából július csak, és év közben nincs szíre-szóra szabadság – legalábbis nekem, és akiket ismerek, tuttira.
              Amúgy az sem érv a fröcsögésre, hogy gyerekeknek nagyobb szükségük van a nyári szünetre, mint a kollégáknak (én néha szeretném, ha nem azon küzdenék fél évig, hogy a másik fél évben olajozottan menjenek a dolgok – egy tankönyvrendelés lebonyolítása áprilistól novemberig tart pl), különben nem azzal küzdenénk májusban, ha kijön a jó idő, hogy mindnek kint jár a szeme és az agya, hát még hogy gyűlölne, ha egy évig élősködne az ilyen alja népség az állam és az adófizetők nyakán felváltva.

              Persze aztán amikor megkérdezem, hogy miért nem választották ezt a hivatást, mély hallgatás van…

              Világ, én így (nem) szeretlek…

              Kedvelés

        • Mi is megértettük, és együtt éreztünk a nevelőszülőkkel, de nekünk majdnem teljesen tönkretették az ismerkedés időszakát, és a tüske maradandó, hiába próbálunk felülemelkedni rajta. Teljesen más volt az elképzelésem a nevelőszülők és köztünk lévő viszonyról az ismerkedés előtt, mint most. Azt meg nem hagyhattam, hogy “kicsináljanak” minket, ahhoz elég sok mindenen mentünk már keresztül, míg oda jutottunk, hogy ismerkedhettünk a fiunkkal. Nem elég, hogy egy nagyon kötődő gyereket kellett idegen környezetben magunkhoz édesgetni, de még a pszichológiai háborút is állni kellett. Nyilván a teljes kiborulás határán segítséget kértem, vagy legalább azt, hogy a TEGYESZ világosan foglaljon állást.

          Sajnos a nevelőszülőket nem készítik fel az örökbe adásra. Aki már a sokadik örökbefogadás mellett asszisztál, az tudja, hogy mit, hogyan kell tenni, de akinek ez az első. Nem is tudja, hogy mit hogyan kell, és lelkileg sem kap támogatást.

          Kedvelés

  2. Borzasztóan dühös vagyok:

    http://index.hu/belfold/2016/05/17/megszolalt_a_csontsovanyan_meghalt_gyongyosi_kislany_apja/

    6 évvel ezelőtt, mikor agyon aggódtam magam azon, hogy alig eszik vmit a babám, és szinte nem hízik semmit, azt mondta a kb. 40 éves tapasztalattal rendelkező védőnő, hogy “Nyugodjon meg anyuka, olyan nincs, hogy ma Magyarországon, egy gyerek éhen hal!” soha nem fogom elfelejteni ezt, főleg azért, mert azóta ez kétszer is megtörtént!!!

    Hogy a fenébe lehet ezt? Hogy lehet halálra éheztetni egy ilyen pici gyereket? Micsoda elmebeteg emberek ezek?

    Elnézést a kifakadásért, de ez rettenetes! És most nagyon demagóg leszek: minket agyon vizsgáltak, hogy épelméjűek vagyunk-e, van-e pénzünk kajára, és egyáltalán alkalmasak vagyunk-e arra, hogy gyerekünk legyen. Aztán 30 napra kihelyezték a babát, odajöttek többen is megnézni, hogy minden oké-e. A környezettanulmányban leírták, hogy a baba velünk alszik egy szobában, de hála a magasságos égnek ha akarjuk külön szobát is tudunk biztosítani neki stb.

    Erre itt vannak ilyen férgek, akik csak úgy halálra éheztetik a gyerekeiket. A rendőrt nem engedik be, a rendőr nem tesz semmit, a védőnőt nem engedik be, a védőnő nem tesz semmit. Most hol volt megint a gyámhivatal? Egy egész háztömb tudott nagyjából a dologról… jó nyilván nem pontosan, de akkor is vki csak jelezhette volna, hogy emberek itt vmi nem stimmel!!!

    Újra meghalt egy kisgyermek, mert nem kapott enni 2016-ban Magyarországon.

    Kedvelés

      • Szomorú, szomorú, szomorú…
        Mennyire ambivalens, hogy miközben itt ténylegesen emberi életekről van szó mennyire telibe…ja a mindenkori hatalom.
        Más helyzeteket meg mennyire túl szabályoz, és erőforrásokkal lát le…

        Kedvelés

      • Igen igazad van Zsuzsa, és nem is ezért írtam, mert kínoznám magam ezzel. Hanem, mert nem értem, hogy egyik oldalon olyan szinten belemásznak az ember életébe, hogy az pl. nekem már sok, de természetesen mosolyogva együttműködtem, elfogadtam a szabályokat hiszen mindenáron akartam a gyerekeimet.

        Viszont itt van ez az újabb történet, ahol hatalmas nagy tragédia történt. Nem egyik napról a másikra, hanem hónapokon keresztül tartó kínzás. Volt már egy Agárd, Szigetszentmiklós és gondolom számos más esett ami nem került a médiába.

        Egyszerűen nem fér a fejembe, hogy hogy a fenébe, hogy nem tudott senki semmit tenni? Nem engedi be a rendőrt? Nem engedi be a védőnőt? Nem engedi be a gyámhivatalt? Hát senkinek nincs joga rájuk törni az ajtót és kimenteni a gyereket? A háziorvos mikor utoljára látta a gyereket 7 kilós volt, ő miért nem intézkedett? Nem tudom mit tehet és mit nem, de azért csak van egy jelzőrendszer, hogy “Emberek vki menjen oda és nézze meg mi van a gyerekkel!”

        Persze tudom majd lesz vizsgálat és kiderül, hogy a törvény nem tette lehetővé, hogy intézkedjenek, vagy nem volt elegendő bizonyíték vagy akármi. 😦 A Picurka hosszú hónapokon át szenvedett, meghalt. Az élet megy tovább, lesz egy pecsétes papír, hogy senki nem hibázott. A szülőket majd elítélik. Aztán majd 3 éve múlva újra lesz egy ilyen eset és újra mindenki széttárja a karját, hogy “ja bocs, de a törvény”

        Annyira nagyon szomorú vagyok, és dühös (tehetetlen düh inkább), hogy akiknek hatalmukban áll és lehetőségük van erre nem fognak semmit tenni, és eddig sem tettek, hogy ne történhessem meg ilyesmi. 😦

        Kedvelés

  3. Újabb Zsuzsa cikk, nem láttam, hogy bekerült volna már ide.
    http://divany.hu/poronty/2016/05/18/hogy_esnek_at_gyerekek_a_gyerekvedelem_halojan/

    Viszont megmondom őszintén, hogy nekem több esetben is úgy tűnt, hogy a hölgy nem a kérdésre válaszol. Például, mikor azt firtatod Zsuzsa, hogy nem lehetne-e a 80000 Ft-ot a nehéz helyzetben lévő családnak adni ahelyett, hogy nevelőszülőkhöz kerül és ők kapják meg.

    Valamint arra sem ad választ, hogy miért van az, hogy védőnő, orvos nem segít a gyereken. Pontosabban az nem derül ki, hogy hogyan esik ki a gyerek a hálóból.
    Amúgy az sem tetszik, hogy többször elismétli, hogy anyagi nehézségek miatt nem lehet kiemelni családból gyereket, miközben tudjuk, hogy ez számtalanszor előfordul. Nyilván ő is tudja. Ami persze nagyon véleményes, hiszen ki akarná, hogy egy hajléktalan az utcán nevelje a gyerekét. Ugyanakkor a törvény ezt mondja. Tehát ez hasonló álszentség, mint az, hogy nem lehet származási kikötést tenni, miközben mégis kérik az örökbefogadókat, hogy tegyenek erre vonatkozó kinyilatkoztatást. Ami jogos, senki idejét ne raboljuk azzal, hogy ha nem akar cigányt, de nem mondjuk meg neki ezért megnézi és utána elutasítja. De akkor minek írják le törvényileg?

    Lehet, hogy a fenti véleményemmel egyedül vagyok, de sokszor megértek szakembereket, például ilyen volt Nedda az itteni interjú alapján. Tudom, hogy vele sokan hadilábon állnak és sokszor érzéketlennek tűnik, de mégis érthető volt a hozzáállása az alapján, amiket elmondott. Itt nem éreztem ilyet. Amúgy én valahogy az SOS-sel is kicsit hadilábon állok. De tudom, hogy jóért dolgoznak, csak valahogy nem látom a szívet néha konkrét eseteknél (munkám során találkoztam is SOS-es anyával és gyerekeivel). Ez megint persze én véleményem. Lehet vele vitatkozni vagy meggyőzni.

    Kedvelés

    • Pénztelenség, anomáliák rakásra és fejetlenség. Pedig nagyon kéne ide a rend. A legvégén mondja a legfontosabbat: nem elég ennek a megváltoztatására 4 év.

      Kedvelés

    • Köszi a cikket! Most olvastam el. Úgy látom Zsuzsa pont azokat a kérdéseket tette fel, amiken én is pörgök és dühöngök fentebb illetve magamban. 😦

      Kedvelés

    • Nekem ez fura. Az ügynökségek ott újszülötteket közvetítenek, akiket az örökbefogadók boldogan hazavisznek, miért lennének átmeneti gondozásban?

      Ha meg nevelőszülőket toboroznak, akkor azok nemcsak babákat kapnak.

      Kedvelés

    • Ennek kapcsán most kérdeznék valamit. Rémlik, hogy ezen a blogon – egy cikkben vagy hozzászólásban – olvastam, hogy itthon az intézetekben a gondozóknak “nem szabad” babusgatniuk a gyermekeket, csak az ellátásuk (etetés, fürdetés stb.) idejére érintkezhetnek. Ez valóban így van? Ha igen, mivel indokolják ezt a szabályt? Köszönöm!

      Kedvelés

      • Én megkérdeztem ezt. Szabad nekik babusgatni őket. Nem vagyok pszichológus, de ez biztos, hogy már csak azért is így van, mert a gyerek 3 éves koráig, ha nem kap elegendő figyelmet, szeretetet, érintést stb., súlyos defektusai alakulhatnak ki egész életére. Nyilván nem szabad hagyni, hogy túlságosan kötődjenek a gyerekek a gondozóhoz, de nem is az abszolút távolságtartás a jellemző.

        Kedvelés

        • Ez nagyon kár!:( Sokkal egészségesebb pszichéjű gyerekek kerülhetnének pedig úgy ki a gyermekotthonokból, az életben való elindulásuk egy fokkal támogatottabb lenne.

          Kedvelés

    • Na, megnéztem, tkp. átmeneti nevelőszülőket keresnek ingyen az első hetekre, amíg visszaléphet az anya vagy rendeződnek a papírok.
      Szóval nem csak ölelgetni kell a babát, hanem etetni, gondozni, éjjel felkelni hozzá.
      Ingyen.
      Hatásvadász hülye cikk.
      Itthon is pont ezt csinálja egy nevelőszülő.

      Kedvelés

  4. Szerintem ez egy tök gáz cikk, az Origon is van egy változata. Tele van félinformációkkal és azok, akik nincsenek benne az örökbefogadásban, rögtön azt szűrik le, hogy úristen mennyi gyerek megy külföldre. Pedig ugye tudjuk, hogy kik mennek külföldre. Nem szeretem az ilyen cikkeket. Amúgy az Origonak mostanában eléggé kenyere lett ez a szenzációhajhász írásmód, amiben nem minden pont úgy van, csak bizonyos információk pontosak, nem mennek utána, általánosítanak, stb. Szóval kiábrándító.

    Kedvelés

    • Jól értem, hogy olyan kislányt próbál elperelni a vérszerinti szülőktől, akiről le sem mondtak? Nekem ez valahogy nem illik bele az örökbefogadásról alkotott világképembe. Eleve csak akkor hozták volna össze a kislánnyal, ha már örökbeadható. Vagy nem?

      Kedvelés

      • Az ilyen híresség sír a nyilvánosság előtt dolgot nem szeretem. Amúgy ha annyira akarná a gyereket, biztosan tudna más megoldást is kitalálni. Sőt, ha annyira szereti, akkor látogatja és szereti annyit és amikor lehet, ráadásul nem úgy, hogy esetleg reményt kelt a gyerekben, hogy ő magához veszi, aztán nem. Valahogy ezek a cikkek mindig úgy vannak megírva, hogy szegény jó szándékú emberek próbálnak megmenteni egy gyereket, miközben a gonosz rendszer és vérszerinti szülő mindent megtesz, hogy ez ne sikerüljön. Múltkor is a nevelőszülők, akik nem értették, hogy már nem fogadhatják örökbe a gyereket. Értem én az ő szemszögüket is, de nálam mindennek az alfája és omegája a gyerek. Most már. Amíg csak lombikoztunk, nehéz volt elfogadni, hogy nem mi vagyunk a döntő tényezők, nem nekünk akarnak elsősorban segíteni (pedig de sajnáltam magunkat), most már az a véleményem, hogy mindenben és mindig (nem csak öf) a gyereké, a fiatalé, a jövőé az elsődleges szempont.

        Kedvelés

  5. Sziasztok! Bocsi, hogy ide írom ezt. A lifenetwork csatornán most ismétlik a Mini páros azon részeit, ahol Kínából fogadnak örökbe egy kisfiút. Az egész folyamatot bemutatják. Pár rész múlva pedig egy kislányt fogadnak örökbe Indiából. Nagyon érdekes szerintem. Bocs ha már volt róla szó.

    Kedvelés

      • Én is így emlékszem a korábbi cikkekből, statisztikákból. Plusz az egyedülállók esetében tipikusan az van, hogy nőknek lányt, férfiaknak fiút javasolnak és adnak. (Egy-két kivételről olvastam csupán.) Viszont sokkal több egyedülálló nő jelentkezik örökbefogadásra, mint férfi…

        Kedvelés

    • Én is mindig ezt mondtam, hogy mi olyan környezettudatos család vagyunk, hogy még a gyerek is recycled, és nem támogatjuk a túlnépesedést, erre nem megesett, hogy úgy esett? 😀
      Na mindegy, a szaporodási mutatónk még mindig a fogyás irányába hat. ☺

      Kedvelés

  6. Egy érdekes cikket ajánlok a figyelmetekbe. „A már egy ideje nevelőszülőnél nevelkedő gyermek státuszváltozása, bármilyen okból bekövetkező örökbe adhatóvá válása kapcsán egyre gyakrabban szembesülünk azzal, hogy a nevelőszülő egyáltalán nem akarja elengedni a kicsit és maga tesz lépéseket a gyermek örökbefogadása irányában.”
    http://www.onlinepszichologia.hu/hirek/specialis-helyzetek-az-orokbefogadasi-folyamatban

    Kedvelés

  7. Egy újabb fantasztikusan szókimondó és elgondolkodtató cikket találtam Szabóné Erdős Gyöngyi pszichológustól:
    http://www.onlinepszichologia.hu/hirek/kenyes-temak-es-sziszifuszi-harcok-az-orokbefogadasi-folyamatban
    • „A jogalkotó a Gyvt. módosítgatásaival többszörösen letette a voksát a vérségi, családi kapcsolatok egyben tartása mellett. Nem hiszem, hogy bárkinek el kellene mesélnem mennyi és miféle „bűnök” takargathatók el ügyesen az aktuálisan jogerős passzusokkal.

    A nevelőszülőnek, a gyermekotthonoknak valamiért egyáltalán nem érdeke azon hangoskodni, hogy a gyermek kifut az időből és rájuk öregszik. Sem azon, hogy az éppen csakhogy megvalósított kapcsolattartás leginkább a paródiája a valódi kapcsolatoknak. A szülő egy évben négyszer-ötször megtekinti egy idegen helyen, idegenek jelenlétében a saját, egyre idegenebbé váló gyermekét. Abban az egy órában párszor elismételve neki azokat az állításokat, amiket talán maga is nagyon szeretne még elhinni. Hogy lesz ez még jobb is, majd a következő albérletben, a következő házban, a következő faluban, a következő kapcsolatban, a következő évtizedben…

    A gyermekvédelmi gyámnak éppen úgy, sőt tán még inkább, mint a szakellátás többi dolgozójának egyszerűen nem érdeke, hogy a gyermek körül mozgásba hozza, mozgásban tartsa az örökbefogadás ügyintézésével foglalkozó apparátust. Sőt néha egyenesen úgy tűnik, hogy a gyám saját érdeke az, hogy a gyámoltja egy ugyanazon gondozási helyen maradva éveken át nyugton legyen, az se baj, ha nincs is kapcsolattartása, mert azzal, ugye csak a cirkusz van.

    A gyermek mindenek felett álló érdeke viszont megkívánja, hogy a nem működő vérségi kapcsolatról mielőbb kiderüljön, hogy nem működik, és így a gyermek az őt és fejlődését végképp elhanyagoló családról viszonylag kevés idő elteltével, viszonylag gyors és éles metszéssel leválasztható legyen. Azért, hogy a sebei gyorsabban és kevés nyommal behegedhessenek. Hátha a viszonylag jól begyógyult, szakszerűen és nem csonkoltan metszett részek még fiatal, és életerős hajtásként összeforrhatnának egy másik családfa, másik ágával, és esetleg ott magukhoz térve, termőre fordulnának. Még mindig azt hiszem, hogy ha egy kis hajtást is meg tudunk jó egészségben tartani és az egy idegen ágon befogan, az maga a csoda.”

    Kedvelés

    • Sajnos nem egyedi eset. Nagyon sok közszférához köthető munkaterületen megfigyelhető ez a “ló túlsó oldala” állapot, már ami a dolgozók leterheltségét illeti. Na meg azért agyonfizetve sincsenek sajnos, nem vonzó a pálya.

      Kedvelés

    • Köszi. A cikkben visszaköszönnek a szokásos általánosítások.
      Az örökbefogadások száma 15 éve 700 és 900 között hullámzik. A nemzetközi örökbefogadásoké 100 és 200 között. Nem lehet messzemenő következtetéseket levonni belőle, hogy idén 30-cal több, mint tavaly.

      Pláne, hogy az egyik megye gyámhivatala 50 gyerek aktáját elrontotta, ezek csúsztak mind fél évet, és megdobták a következő év számait.

      Az meg nem igaz, hogy a roma gyerekek nem kellenek senkinek.

      Kedvelés

      • No hát a cikk szerintem sem igazán pontos következtetéseket von le, illetve látszik, hogy nem annyira ismeri a témát az írója (ami persze nem meglepő). Nekem azért határozottan úgy tűnik, hogy az öf szülők között nő az elfogadók aránya, ez itt a blogon is tapasztalható, hogy egyre többen roma gyerek örökbefogadásáról számolnak be, illetve ha várakozók, akkor is nem tettek kikötést származásra.
        Totál nem értek egyet azzal, hogy javult a családok anyagi helyzete és ezért kevesebb a lemondás, főleg nyílt öf tekintetében (tudjuk, hogy a szegénység csak papíron szűnt meg, a valóságban minden eddiginél súlyosabb). Az, hogy egyetlen civil szervezetet kérdeznek meg (még ha a legnagyobbat is), nem ad átfogó rálátást a dologra. Az ő tapasztalata sem terjed ki mindenre. Arról nem is beszélve, hogy nem hiszem, hogy a gyermekvédelem sikereként kéne elkönyvelni a javulást, tudjuk, hogy hány gyereknek húzzák az idejét. Nem tudom, hogy aki múltkor írta, hogy két hónapja várnak a gyerek megnézésére (ami esetében a korának megkétszerezését jelenti), az azóta továbbjutott-e ezen a részen. Mert ez egyértelműen a hivatal rossz működését mutatja. Ja, és azokról, akiket nem emelnek ki a családból, és a sajtóban olvashatjuk, hogy milyen véget értek, nem a hivatal nagyszerű működését igazolja.
        Nem szól arról, hogy az öf-ra várók sokkal tájékozottabbak tudnak lenni (talán ez így nem igazán magyaros megfogalmazás, bocs), szerintem nagyban a blognak is köszönhetően (nem hízelkedni akarok). És azt gondolom, hogy a blognak van köze a nagyobb gyerekek illetve a roma gyerekek jobb elfogadásához is (szintén nem azért írom, hogy bevágódjak Zsuzsánál). Szóval a cikk csak annak mondhat sokat, aki nem jártas a dologban.

        Kedvelés

        • Nő az elfogadók száma, de szerintem ez pár tucat embert érint. Még mindig kerülnek fel roma vagy ismeretlen származású újszülöttek az országos listára, és 3-4 éves roma gyerekek külföldre. 2-3 éves korig elkelnek itthon a roma gyerekek, de ha egy gyerek roma és idősebb vagy beteg, akkor valóban rosszak az esélyei.

          A mélyszegénység őrületes probléma, az, hogy történetesen 16-tal kevesebben fordultak az egyik civilhez, semmit nem jelent.

          Azon is felemás örvendezni, ha nő az örökbefogadások száma, a fejlett országokban csökken, mert egyre kevesebb család kényszerül rá, hogy lemondjon a gyerekről.

          Kedvelés

          • Épp a napokban beszélgettünk édesanyámmal arról, hogy mekkora hiba, hogy nem támogatják a mélyszegénységben élők fogamzásgátlását. Volt ez a szerintem nagyon jó cikk a témában: http://24.hu/kozelet/2015/09/06/miert-szulnek-a-szegenyek-ha-nem-tudjak-eltartani-a-gyerekeket/
            Mennyi tragédiának elejébe lehetne menni akár csak a legolcsóbb módszert is ingyenessé vagy jelképes összegért elérhetővé téve. Mint ahogy beoltják HPV ellen a hetedikes lányokat… Szokott működni, hogy megtapasztalva a jót – vagy itt: a sok rossz következmény elmaradását -, idővel áldoznak rá az érintettek is. Már az is nyereség lenne, ha a meglévő gyermekek látnának valamilyen példát a születésszabályozásra.

            Kedvelés

        • Viszont érdekes info a cikkben, hogy eszerint a Gólyahírnél a 36 örökbeadás mellett 2 visszakérés is volt tavaly (gondolom, azokat nem számolták bele).
          Majd hamarosan lesz poszt a visszalépésekről is.

          Kedvelés

  8. Kutatás az azonos nemű párok családalapításáról:

    http://csalad.hatter.hu/sites/default/files/jelentes.pdf

    Pár meglátás az örökbefogadásról:

    Akiknek gyereke van, azok 2%-a örökbefogadással vált szülővé.

    “A magyar adatok is megerősítik, hogy az LMBT személyek különösen fontos
    erőforrást jelenthetnek a nehezebben örökbeadható gyermekek örökbeadása
    során. A gyermeket tervezők 57%-a szívesen örökbefogadna 3 évesnél
    idősebb gyermeket, 36%-a roma gyermeket. Fogyatékossággal élő gyermeket
    az LMBT válaszadók 11,4%-a fogadna örökbe.”

    “Egy örökbefogadási tanfolyamon az előadó kijelentette: „EVIDENS, hogy
    az egyedülállók az utolsó helyre kerülnek”. Nyilván úgy értette, hogy a
    jelenleg hatályos törvények ezt így szabályozzák, de a kijelentése mögött
    egy cseppnyi empátiát sem éreztünk (pedig tudta, hogy mi azonos nemű
    párként veszünk részt a tanfolyamon). A kérdésünkre, hogy mi lesz a
    gyerekkel, ha a hivatalos örökbefogadó (jelen esetben a párom) az
    örökbefogadás után néhány hónapon belül elhunyna, azt felelte, hogy
    „TERMÉSZETESEN a gyereket a gyermekvédelem elveszi”.
    Melinda, 37 éves, partnerével örökbefogadásra készül

    Kedvelés

  9. Az Emmi javaslata emellett többek közt bevezetné az örökbefogadói díjat is. Erre az a személy lehetne jogosult a jövő évtől, aki örökbe fogad egy gyermeket. Ugyanakkor például feltétele az örökbefogadási díjnak, hogy az örökbefogadó a gyermek nevelésbe vételének napját megelőző két éven belül rendelkezzen 365 napon át tartó biztosítással. Az örökbefogadói díj a neveléstől számított 168. napig – vagyis közel fél évig – járhatna, összege megegyezne a csecsemőgondozási díjjal, csakhogy ez nemcsak újszülött baba esetén járna, hanem a gyermek életkorától függetlenül, közvetlenül az örökbefogadás után.

    Az anyasági támogatás feltételei is módosulnának az örökbefogadó szülők számára. A jelenlegi szabályozás szerint az örökbefogadó szülő akkor jogosult anyasági támogatásra, ha a szülést követő hat hónapon belül az örökbefogadást jogerősen engedélyezték. A módosítás viszont ezt a határidőt már nem említi. Ehelyett az örökbe fogadó szülő akkor kapná meg az illetményt, ha az örökbefogadást véglegessé vált határozatban engedélyezték, és a gyermeket a végleges engedélyezés időpontját megelőzően legfeljebb egy éve nevelte folyamatosan saját háztartásában. Ugyanakkor a támogatás iránti kérelmet az örökbefogadás végleges engedélyezését követő hat hónapon belül kell benyújtani.
    A fenti változások mellett a munka törvénykönyve is módosulhat. Eszerint az örökbe fogadó szülőknek is járhat fizetés nélküli szabadság a kisgyermek gondozása céljából egészen addig, amíg tankötelezetté nem válik. Az e célból kivett fizetés nélküli szabadság munkában töltött időnek fog számítani.

    https://mno.hu/belfold/extrajuttatast-kapnanak-a-gyermeket-befogado-szulok-2394254

    Kedvelés

    • Igen 😦 és az is igaz, amit a várólistákról írnak. Csak az időpontokért hónapokig kilincselhetsz a meddőségi központban. Ha van olyan orvosod, aki a vizsgálatokat ki tudja írni sztk-ra, szintén csökken a költség, de jobban múlik az idő, mert sokfelől kell összelogisztikázni, hogy mindenhová eljuss/bejuss, és még úgy sem biztos, hogy minden vizsgálati eredményed egyértelmű lesz. Az első lombik sokaknál csak próba, és azzal vigasztalnak, hogy általában a 2. 3. próbálkozás hoz eredményt.
      Ha “szerencsés vagy” és nem kell túl sok gyógyszer, akkor valamennyivel olcsóbban jön ki legalább az a tétel.
      Jelenleg 4 ismink jár kaáliba. Mindenkitől ugyanezt/hasonló infót hallani.

      Kedvelés

      • és arról még nem szól a fáma, hogy hozod magad formába, hogy egyáltalán mehess lombikra. Egy ir-pco-pm vonal a nőnél, meg mondjuk hormonális/szervi baj a férfinál vagy mindkettő bármiféle variációban tovább emeli a tétet úgy anyagilag, mint egészségileg.

        Kedvelés

Szólj hozzá!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s